سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت:

تنزل جایگاه شورا‌ها در سال‌های اخیر/حضور نداشتن هیچ فرد دولتی در همایش روز ملی شورا‌ها

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: متاسفانه شورا‌ها در سال‌های اخیر از نظر جایگاه تنزل داشته و در مراسم روز ملی شورا‌ها هیچ فردی از دولتی‌ها در این مراسم حضور نداشته و این ناشی از تنزل جایگاه شورا‌ها است.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران مهدی چمران در همایش روز ملی شورا‌ها اظهار داشت: روز ۹ اردیبهشت ماه روی ملی شورا‌ها محسوب می‌شود چراکه در چنین روزی در سال ۵۸ حضرت امام خمینی پس از ۷۷ روز که از پیروزی انقلاب گذشته بود دستور تشکیل شورا‌ها را صادر کرد.  
 
وی در ادامه افزود: تشکیل شورا‌ها آغاز یک حرکت نمونه مردمی سالاری دینی در کشورمان شد.  
 
چمران با اشاره به اینکه حضرت امام در روزهای بحرانی با درایت کامل این فرمان زیبا و کامل را بیان کرد گفت: متن فرمان حضرت امام بدین قرار است که در جهت استقرار حکومت مردمی در ایران و حاکمین مردم در سرنوشت خویش که از ضروریت‌های جمهوری اسلامی است بی‌درنگ به تهیه آیین نامه اجرایی شورا‌ها برای اداره امور محل شهر و روستا در سراسر کشور اقدام و بعد از تصویب به دولت ابلاغ نماییم و دولت به مرحله اجرا در آورد.  
 
وی در ادامه بیان داشت: قانون شورا‌ها سال ۶۱ به نگارش درآمد و در سال ۶۹ اصلاحاتی به وجود آمد و سال ۷۵ مجددا بازنگری شد و قوانین شوراهای امروز‌‌ همان قانون شوراهای ۷۵ است.  
 
رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: وقتی نهاد شوراهای عالی استان‌ها شکل گرفت به صورت دائمی فعالیت خود را آغاز کرد.  
وی در خصوص تنزل جایگاه شورا‌ها اظهار داشت: در روز ۹ اردیبهشت روز ملی شورا‌ها اعضای شورا از دیدار با رئیس جمهور و وزیر کشور محروم شدند و این همایش به صورت استانی برگزار شد و جایگاه شورا‌ها می‌طلبد که یک حرکت دسته جمعی داشته باشد.  
 
وی تصریح کرد: شورا‌ها کمر همت را بستند و آماده هرگونه خدمت گذاری به مردم هستند.  
 
چمران در خصوص وضعیت اعضای شورا اذعان داشت: شورا‌ها بدون داشتن حقوق و عیدی و پاداش و فقط با دریافت حق جلسه آماده خدمت گذاری به مردم هستند این در حالی است که حق جلسه در استان‌ها ۱۵ ساعت و در تهران ۷۰ ساعت است.  
 
رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به مشکلات موجود در شهر تهران و توجه نکردن مسئولین به پایتخت ایران خاطرنشان کرد: تهران با مشکلات بسیار زیادی مواجه است اما متاسفانه از دولت هفتم به بعد هیچ اقدامی به منظور رفع مشکلات تهران آنطور که باید در دستور کار قرار نگرفته است.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: شورا ، استان ، چمران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.