سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرگ "اعتماد" میان پوتین و اوباما

نقش مخرب آمریکا در اوکراین و ایجاد درگیری و تنش در این کشور موجب شدآرامش و روابط مسالمت آمیز میان مسکو و واشنگتن بطور کامل از بین برود .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از آنتی وار ؛ ری مک گاورن ، تحلیلگر سابق سازمان سیا در مقاله ای نوشت‌:  سال گذشته ولادیمیر پوتین ، رییس جمهوری روسیه و باراک اوباما ،‌ رییس جمهوری آمریکا نمایش جالب توجهی از همکاری و مشارکت با یکدیگر را در موضوعات مختلف از خود نشان دادند . اما سیاست های جنگ طلبانه آمریکا موجب شکست این همکاری و موفقیت دو طرفه بر سر بحران اوکراین شد . 

یکی از نزدیکان دیمیتری مدودف ، نخست وزیر روسیه در گفتگوی  هفته گذشته خود با جاش راجین ، خبرنگار آمریکایی اظهار داشت : پوتین تحت فشار با اوباما گفتگو نخواهد کرد . 

چنانچه رییس جمهوری روسیه هیچ پیشنهاد گفتگو یا تماس تلفنی از رییس جمهوری آمریکا را نپذیرد ،  می توان این اتفاق را مهم ترین تاثیر منفی تلاش واشنگتن برای تغییر حکومت در اوکراین دانست . پوتین و اوباما از آغاز تنش ها در اوکراین تقریبا بطور هفتگی با یکدیگر گفتگوی تلفنی دارند و آخرین تماس آنها نیز 14 آوریل بوده است . 

درادامه این مقله آمده است : به احتمال فراوان فشارهای آمریکا از جمله تحریم های اقتصادی و مسافرتی علیه شرکت ها و اشخاص روسی ادامه پیدا می کند . اما این تحریم ها نمی تواند هزینه های سنگینی برای مسکو ایجاد کند در حالی مه کشورهای کلیدی در اتحادیه اروپا به واشنگتن اعلام کنند آنچه که از ابتدا واضح می باشد این است که مسکو نقش پررنگ تر و موثرتری در این منطقه دارد و کشورهای اروپایی با پذیرش همراهی در تحریم های ضدروسی آمریکا به اقتصاد ضعیف خود بیش از پیش آسیب نمی زنند . 

انتهای پیام /
برچسب ها: اوباما ، پوتین ، آمریکا ، روسیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.