سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سخنگوی نتانياهو، حماس را مانع صلح در منطقه توصيف کرد

سخنگوی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل: ما گفتگوها با مقامات فلسطینی را به حال تعلیق درآوردیم که علت آن نیز پیمان وحدت بودکه بین حماس و فتح امضاء شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، سخنگوی نتانیاهو حماس را مانع صلح و مخالف صلح در منطقه توصیف کرد.

 مارک رگو سخنگوی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در گفتگو با این شبکه گفت: ما گفتگوها با مقامات فلسطینی را به حال تعلیق درآوردیم که علت آن نیز پیمان وحدت بودکه بین حماس و فتح امضاء شده است.

 حماس حق موجودیت اسرائیل را به رسمیت می‌شناسد و به صراحت این سخن را به زبان می‌آورد. حماس سازمانی است که می‌گوید اسرائیل باید نابود شود. حماس همان سازمانی است که گفته است همه شهروندان اسرائیلی اعم از زن و مرد و کودک ، اهدافی مشروع برای حملات تروریستی‌اش است

ما به صراحت به مقامات فلسطینی گفته‌ایم که آنها یا می‌توانند با حماس صلح کنند یا اینکه با ما صلح کنند و نمی‌توانند هر دو را با هم داشته باشند. ما از محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین می‌خواهیم تا این پیمان با حماس را لغو و ابطال کند و پس از این کار، گفتگوهای صلح آغاز شود.

وی در ادامه افزود: حماس در منشور خودش گفته است اسرائیل باید نابود شود. حماس مخالف مذاکرات است. حماس احکام دینی برای کشتن یهودیان صادر می‌کند. حماس سازمانی نیست که به دنبال صلح باشد. حماس سازمانی است که مخالف صلح و آشتی است. ما می‌خواهیم وضعی پیش بیاید که بین اسرائیل و فلسطینی‌ها صلح برقرار شود. ما از راه حل دو کشور برای دو ملت حمایت می‌کنیم.

 مشکل اینجاست که فلسطینی‌ها حاضر نیستند مشروعیت ملت یهود را برای تعیین سرنوشت خودشان بپذیرند. این مسئله، ریشه اصلی مشکل است. مقامات فلسطینی تاکنون حاضر نشده‌اند مشروعیت حقوق ملت اسرائیل را در تعیین سرنوشتشان تعیین کنند. چرا آنها از حق تعیین سرنوشت خود سخن می‌گویند اما حاضر نیستند چنین حقی را برای یهودیان قائل باشند.

وی گفت: آمریکا و اسرائیل خواهان حل وفصل مناقشه هستند و می‌خواهند دو کشور برای دو ملت بوجود بیاید. طرف فلسطینی است که گفتگوهای صلح را متوقف کرده است. طرف فلسطینی حاضر شده است خشونت طلب‌ترین گروه ضدصلح را در آغوش بکشد(حماس). آنها با دشمن ترین گروه برای صلح ، توافق صلح امضاء کرده‌اند. حماس جنبشی فاشیستی و افراطی است.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.