سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد/

آموزش شوراهای اسلامی باید جدی گرفته شود

فرماندار بجنورد یکی از ضرورت‌ها برای ارتقای سطح آگاهی و جایگاه شوراهای اسلامی شهر و روستا را آموزش دانست و گفت: آموزش شوراهای اسلامی باید جدی گرفته شود.

 به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران،، محمود ثمینی ظهر امروز در همایش شوراهای اسلامی روستاهای این شهرستان در سالن گلشن بیان داشت: هر چه قدر که اطلاعات شوراها بالا برود به همان میزان در انجام مأموریت‌های محوله و تصمیم گیری‌ها موفق خواهند بود.

وی با تاکید بر اینکه شوراهای اسلامی روستاها بایستی نیازها و اولویت‌ها را در وظیفه‌ای که به دوش آنان گذاشته شده است، مد نظر قرار دهند گفت: همان‌طور که مردم به شوراها رای دادند طبیعتاً از آنها نیز برای خدمت‌رسانی توقع دارند.

نماینده عالی دولت در بجنورد از شوراها خواست تا از انجام کارهای سلیقه‌ای پرهیز و به خواست مردم احترام بگذارند.

وی اظهار کرد: این نهاد‌های مردمی در روستا همچنین در زمینه بسترسازی فرهنگی بایستی کمک‌کار دستگاه‌ها بوده تا برنامه‌های پیش‌بینی شده در این حوزه تحقق یابد.

ثمینی از شوراها به عنوان بهترین ظرفیت برای کاهش تصدی‌گری دولت یاد کرد و یادآور شد: دولت به دنبال کاهش تصدی‌گری بوده و بی‌گمان شوراها در این زمینه نقش مهمی ایفا می‌کنند.

وی شمار اعضای شورای اسلامی بخش مرکزی بجنورد را 269 نفر و بخش حصار گرمخان را 265 نفر اعلام کرد و گفت: تعدادی از بانوان نیز در این دوره عضو شوراهای اسلامی شهر و روستاهای شهرستان هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی هم با برشمردن نقش روستاها در عرصه‌های مختلف از تشکیل ستاد توسعه روستایی در این استان خبر داد.

محمدحسین علینیا با اشاره به عضویت دستگاه‌های مختلف در این ستاد خاطرنشان کرد: توسعه زیرساخت‌های روستایی و رفع مشکلات از مهم‌ترین برنامه‌های این ستاد توسعه روستایی است.

انتهای پیام/م
برچسب ها: بجنورد ، شورا ، روستا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.