سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رژه کارگران روسی برای نخستين بار از سال 1991 در ميدان سرخ مسکو

فدراسیون اتحادیه‌های مسکو روز سه شنبه اعلام کرد برای نخستین بار از سال 1991 کارگران و اتحادیه‌های کارگری روسیه همانند دوران شوروی سابق به مناسبت اول ماه مه و روز جهانی کارگر در میدان سرخ رژه می‌روند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، فدراسیون اتحادیه‌های مسکو روز سه شنبه اعلام کرد برای نخستین بار از سال 1991 کارگران و اتحادیه‌های کارگری روسیه همانند دوران شوروی سابق به مناسبت اول ماه مه و روز جهانی کارگر در میدان سرخ رژه می‌روند. 

سرگئی چرنوف رئیس فدراسیون اتحادیه‌های مسکو در کنفرانسی خبری با ابراز خرسندی اعلام کرد: کریمه به روسیه بازگشت و اتحادیه‌ها نیز به میدان سرخ بازگشتند. 

اول ماه مه روز جهانی کارگر است. این روز در روسیه تعطیل عمومی است. هدف از بزرگداشت این روز مبارزه برای دستیابی به بهترین شرایط کار است. هر سال اعضای اتحادیه‌های کارگری روسیه به این مناسبت در اکثر شهرهای این کشور رژه می‌روند. 

امسال مقامات روسیه همانند دوران اتحاد جماهیر شوروی سابق که اول ماه مه نظامیان و غیرنظامیان در برابر مقامات رژه می رفتند با بازگشت نمادین جنبش اتحادیه‌های کارگری به میدان اصلی این کشور (میدان سرخ) که در نزدیکی کاخ کرملین قرار دارد موافقت کردند. 

الکساندر چرچوکوف رئیس حزب سیاسی " اتحادیه کار " با اشاره به حوادث شرق اوکراین گفت : تجمع امسال به علت اوضاع مرزهای ما همچنین تجمعی ضد فاشیستی خواهد بود. 
چرنوف همچنین اعلام کرد دعوتنامه ای را نیز به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ارسال کرده اما تاکنون پاسخی دریافت نکرده است. 

سرگئی سوبیانین شهردار مسکو این دعوت را پذیرفته است.  بیش از دو میلیون نفر در سراسر روسیه منتظر هستند تا در تجمع های اول ماه مه شرکت کنند. در ماه مه سال گذشته بیش از 100 هزار نفر در مسکو رژه رفتند.


انتهای پیام/
برچسب ها: بین الملل ، کارگر ، مسکو ، رژه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.