سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"گلو درد" موجب بروز اختلال "عملکرد کلیه" می‌شود

براساس نتایج بررسی ها گلو درد به ویژه نوع باکتریایی آن، ممکن است موجب بروز اختلال در عملکرد کلیه و بروز علائمی نظیر وجود خون در ادرار، تکرر ادرار و تورم اندام تحتانی شود.

علیرضا ملک متخصص گوش، حلق و بینی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  افزود: گلودردهای ویروسی و باکتریایی از نظر علائم، تا حد زیادی با هم تفاوت دارند و ممکن است عوارض متفاوتی را موجب شوند.

وی با بیان اینکه تهوع، استفراغ، دردهای شکمی، تب، گلودرد، وجود ترشحات فراوان بر روی لوزه‌ها، بزرگ شدن غده‌های لنفاوی گردن و گاهی بزرگی طحال و کبد از مهمترین علائم گلودردهای ویروسی است، تصریح کرد: اغلب این علائم در گلودردهای باکتریایی نیز مشاهده می‌شود و البته در این نوع گلودردها بر خلاف گلودردهای ویروسی، آبریزش بینی، سرفه و مشکلات عضلانی کمتری دیده می شود.

ملک ادامه داد: گلو درد به ویژه گلودردهای باکتریایی ممکن است با علائمی ظاهر شوند که فرد ارتباط بین گلودرد و عوارض و علائم به وجود آمده را متوجه نشود.

وی تاکید کرد: براساس نتایج بررسی‌ها گلو درد به ویژه نوع باکتریایی آن ممکن است موجب بروز اختلال در عملکرد کلیه و بروز علائمی نظیر وجود خون در ادرار و تورم اندام تحتانی شود.

ملک یادآور شد:" تب روماتیسمی" نیز می‌تواند از دیگر عوارض گلودردهای باکتریایی باشد که درد و تورم از مهمترین علائم مرتبط با آن است.

انتهای پیام/
برچسب ها: گلودرد ، کلیه ، ویروسی ، باکتری ، کبد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.