سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مستند "مختارنامه" نیمه کاره رها شد

مهتاره علیزاده پژوهشگر مستند "مختارنامه" در خصوص نیمه کار ماندن این اثر می‌گوید.

مهتاره علیزاده مسئول پژوهش کتاب و مولتی مدیای مجموعه تلویزیونی "مختارنامه" در خصوص مستدسازی تمام مراحل آن به خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران گفت: در ابتدای تولید این مجموعه‌ تلویزیونی به پیشنهاد "محمود فلاح" قرار شد، تمام تلاش‌های عوامل مجموعه از بازیگر، گریمور، جلوه‌ها ویژه و ساخت دکور به گونه‌ای مستند ثبت شود.

وی افزود: ساخت این مستند به گونه‌ای بود که تمام زحمات دوستان ضبط و نگارش می‌شد تا تجربه‌ای برای عوامل دیگر آثار تاریخی و به نوعی کمکی برای کاهش زمان و هزینه‌های موجود در تولیدات این آثار باشد.

علیزاده در خصوص نگارش این مستند اظهار داشت: در این کار علاوه بر کار پژوهشی در خصوص روش فیلم‌برداری، مراحل لابراتور، دوبله، موسیقی، تصویربرداری هم صورت گرفت تا این کار به شکلی ملموس‌‌تر برای دانش آموختگان و علاقمندان به حرفه هنر و حتی استادان دانشگاه برای آموزش به هنرجویان مورد استفاده قرارگیرد.

وی تصریح کرد: برای ثبت این تصاویر مجدد، تمام شهرک و فضاها را  اندازه‌گیری کردیم و تمام جلو‌ه‌های ویژه، تمام نقشه‌ها و دیاگرام‌های حرکتی دوباره تهیه شد.

وی در خصوص دیگر محققان این پژوهش‌ عنوان کرد: در این پروژه 15 محقق و پژوهشگر، من را در شکل گیری این مستند یاری کردند و هم‌چنین بازیگران و دیگر عوامل مجموعه همکاری‌های چشم‌گیری با ما داشتند.

وی در خصوص ارزشی بودن این پروژه گفت: ساخت این مستند آن‌قدر برایم ارزش و اعتبار داشت که از بورسیه دکتری در فرانسه چشم پوشی کردم، اما متأسفانه کم لطفی مسئولان شامل حالمان شد و از سال 90 هیچ دریافتی نداشتیم و به همین دلیل این پژوهش نیمه کاره رها شده و تا به امروز هیچگونه رسیدگی به این موضوع صورت نگرفته است.

وی افزود: این طرح به نوعی یک طرح نخست در زمینه تولیدات آثار تاریخی بود و با شرایط اقتصادی موجود و این کتاب‌ها و تصاویر مستند می‌توانست در راستای تولیدات این گروه به لحاظ وقت و هزینه کمک شایانی باشد و آزمودن و خطاهای موجود در کار را به صفر می رساند، که متأسفانه الآن 2 سال است که این پروژه متوقف شده و هیچ رسیدگی تا به امروز صورت نگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم "سیما فیلم" توجهی به ساخت مجدد این پروژه تاریخی نیمه رها شده داشته باشد تا تلاش‌های چشم‌گیر تمامی گروه بی‌نتیجه نماند.

انتهای پیام/

برچسب ها: مستند ، مختارنامه ، پژوهش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.