سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با بازمانده خانواده 4 شهید:

روایتی از شهادت 37 رزمنده در یک مدرسه خرمشهر

خرمشهر در فرهنگ و حافظه تاریخی ملت ایران نماد شهر مقاومت و ایثار است و به گفته امام خمینی (ره)، شهری است که خدا آزادش کرد.

مسعود ارجعی از رزمندگان و خانواده‌های شهید شهر خرمشهر با اشاره به حماسه‌ها و ایثارگری‌های مردم این شهر در دوران دفاع مقدس در گفتگو با   خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: در مدرسه دریابدرسایی که از مدارس معروف خرمشهر است، شهید جهان‌آرا در آخرین روزهای مقاومت، باقی مانده مردم و رزمندگان را جمع کرد و خطاب به آنها گفت: تنها با ایمان و تقوا و جنگ تن به تن می‌توانیم دشمن را در پشت دیوارهای شهر نگه داریم و در این راه جان خود را نثار کنیم.
 
وی ادامه داد: پس از خروج شهید جهان آرا از مدرسه، نفوذی‌های دشمن به عراقی‌ها اطلاع دادند و دقایقی نگذشته بود که انفجاری صورت گرفت و 37 نفر از رزمندگان اسلام در آن مدرسه قطعه قطعه شده به شهادت رسیدند.
 
ارجعی گفت: در لحظات پایانی اشغال خرمشهر تقریبا 80 درصد شهر تخلیه شده بود و تنها بسیجیان و نیروهای مردمی که من نیز از آنها بودم در شهر برای مبارزه با دشمن حضور داشتند.
 
وی با اشاره به انجام عملیات بیت‌المقدس گفت: این عملیات 10 اردیبهشت ماه سال 61 با رمز یا علی بن ابیطالب (ع) آغاز شد و 3 خرداد ماه با آزادسازی خرمشهر به پایان رسید و شهدای گران قدری تقدیم انقلاب اسلامی شد.
 
رزمنده دوران دفاع مقدس گفت: در روزهای آغازین این عملیات 90 نفر از نیروهای شهر ساوه که در این عملیات حضور داشتند به شهادت رسیدند.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: خانواده ، شهادت ، رزمنده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.