سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم:

قم دومین شهر در مصرف بی‌رویه دارو در کشور است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت:شهر قم رتبه دوم در مصرف بی‌رویه دارو در کشور را دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران از قم، ابوالفضل ایرانی خواه صبح امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه دولت محترم نگاه ویژه‌ای به استان قم دارد خاطر نشان کرد: در شعار خودمراقبتی‌ها باید حوزه‌های مختلف با یکدیگر همکاری کنند و ما نمی‌توانیم در تمامی حوزه‌ها به عنوان سیاست گذار وارد عرصه شود. 

ایرانی خواه گفت: دانشگاه علوم پزشکی می‌تواند به عنوان کار‌شناس فقط می‌تواند ناظر باشد و ما تنها می‌توانیم اصلاح برخی از سیاست‌ها را به قسمت‌های مختلف استان پیشنهاد دهیم. 

وی با اشاره به اینکه سرطان در استان قم نیز رو به رشد است عنوان کرد: باید مراقبت‌های بسیار زیادی در این زمینه انجام شود تا مرگ و میر بر اثر بیماری در کشور و استان قم کاهش پیدا کند. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به اینکه قم دومین شهر در مصرف بی‌رویه دارو در کشور است تصریح کرد: متخصصان استان داروهای بسیار زیادی را به مردم تجویز می‌کنند که در این زمینه باید اصلاحات بسیار زیادی از جمله استاندارد سازی ویزیت و درمان در استان انجام شود. 

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان قم با تاکید بر اینکه ما در استان قم به افزایش تخت‌های بیمارستان نیاز نداریم تصریح کرد: قرار است پروژه‌هایی که ساخته می‌شود جایگزین پروژه‌های فرسوده استان قم می‌شود و این موضوعی است که باید مد نظر رسانه‌های استان قم قرار بگیرد. 

وی با تاکید بر اینکه نابسمانی بسیار زیادی در حوزه نوبت دهی به مراجعین وجود دارد خاطر نشان کرد: باید این نواقص به صورت صحیح انعکاس داده شود تا این مشکلات در کوتاه‌ترین زمان ممکن حل شود. /س



برچسب ها: قم ، دارو ، مصرف ، بی رویه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.