سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر نیرو در دومین کنفرانس انرژی‌های بادی:

هر خانواده سیستانی برای تأمین برق توربین بادی نصب کند/عقب‌افتادگی از قانون برنامه پنجم توسعه در بحث انرژی‌های نو

وزیر نیرو گفت: هر خانواده سیستانی با نصب یک توربین بادی می‌تواند برق مورد نیاز خود را تأمین و باقی آن را به شبکه برق بفروشد و زندگی خوبی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، حمید چیت چیان وزیر نیرو در دومین کنفرانس انرژی‌های بادی با اشاره به اینکه 19 درصد از کل انرژی مورد نیاز دنیا از طریق انرژی‌های تجدید شونده تعمین می‌شود، افزود: از این میزان 1.9 درصد از کل انرژی‌های دهان از طریق انرژی باد به دست می‌آید.
 
وی افزود: از کل نیروگاه‌های نصب شده در دنیا 3 درصد آن متعلق به نیروگاه‌های بادی است که 283 هزار مگاوات انرژی تولید می‌کند.
 
چیت چیان با بیان اینکه میزان سرمایه‌گذاری‌های جهانی در بحث انرژی بادی نسبت به سال میلادی گذشته 12 درصد کمتر شده است، افزود: از مجموع نیروگاه‌هایی که هر ساله سرمایه‌گذاری می‌شود بیش از نیمی از آنها مربوط به انرژی‌های تجدید پذیر است.
 
وزیر نیرو با اشاره به اینکه حرکت کشورمان در بحث انرژی بادی در گذشته بسیار مأیوس کننده است، افزود: امیدواریم که این حرکت در آینده سرعت بیشتری پیدا کند.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر 100 مگاوات نیروگاه بادی در کشور در حال کار است، اظهار داشت: اگر با سرعت دنیا در بحث انرژی‌های نو پیش می‌رفتیم باید این میزان ظرفیت به 2800 مگاوات نیروگاه بادی می‌رسید.
 
چیت‌چیان تصریح کرد: در مقایسه با دنیا در بحث انرژی‌های تجدید شونده تنها یک صدم متوسط دنیا از امکانات موجود استفاده کردیم.
 
چیت‌چیان با بیان اینکه در دو ماه آخر سال مطابق مکانیزم‌های بند 19 حدود 900 مگاوات قرارداد جدید بسته شد.
 
وی گفت: ظرفیت‌های قانونی حامی توسعه انرژی‌های تجدید پذیر است.
 
وزیر نیرو با بیان اینکه تا پایان برنامه پنجم توسعه باید 5 هزار مگاوات نیروگاه بادی و خورشیدی داشته باشیم گفت: عملکرد کشور در این زمینه با قانون برنامه پنجم توسعه مطابقت ندارد.
 
وی همچنین تأکید کرد: وزارت نیرو می‌تواند تا 12 هزار میلیارد تومان قرارداد بیع متقابل برای ارتقا کارایی برق با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر منعقد کند.
 
در این قانون مشخص شده تا 2 سال سوخت صرفه‌جویی شده محاسبه و به سرمایه‌گذاران انرژی‌های تجدیدپذیر داده می‌شود.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط استان سیستان و بلوچستان هر خانواده سیستانی با نصب یک نیروگاه بادی می‌تواند زندگی خوبی داشته باشد و برق مورد نیاز خود را از طریق انرژی تجدید شونده تأمین کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: برق ، توربین بادی ، انرژی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.