سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

راه اندازی منطقه آزاد تجاری سبلان در اردبیل

معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل گفت: منطقه آزاد تجاری و گردشگری سبلان در استان اردبیل راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ محمدباقر بهشتی  در جلسه کانون توسعه مشگین‌شهر، اظهار داشت: با هماهنگی استاندار اردبیل با دبیر مناطق آزاد کشور قرار است این منطقه آزاد با محوریت شهرهای مرزی و گردشگری استان اردبیل راه‌اندازی شود تا فرصتی فراهم آید که بتوان بیش از گذشته قابلیت‌ها و توانمندی‌های شهرهای مختلف استان را به نمایش گذاشت.

وی با بیان اینکه استان اردبیل از استان‌های پرظرفیت کشاورزی، گردشگری، تجاری و همچنین اقتصاد بر پایه صنایع تبدیلی است، گفت: یکی از این مناطق مستعد مشگین‌شهر است که در سال‌های اخیر توسعه یافته ولی همچنان برای توسعه همه‌جانبه این شهرستان به برنامه‌ریزی‌های مدون نیازمند هستیم تا صنعت گردشگری و باغبانی در این منطقه توسعه پیدا کند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل به وارد آمدن شش هزار میلیارد ریال خسارت به باغات مشگین‌شهر اشاره کرد و ادامه داد: با انعقاد تفاهمنامه همکاری بین جهاد کشاورزی و دانشکده کشاورزی مغان تلاش می‌شود تا راهکارهای عملی برای کاهش خسارت وارده به باغات مشگین‌شهر به دنبال حوادث و بلایای طبیعی انجام شده و فرصتی فراهم آید تا بهتر و شایسته زمینه تحول حقیقی را فراهم کرد.

بهشتی در ادامه خاطر نشان کرد: آنچه که به این امر می‌تواند کمک کند استفاده از گونه‌های جدید باغات مثمر است که در برابر حوادث مختلف به ویژه سرمازدگی امکان مقاومت و بالا بردن بازدهی تولید وجود داشته باشد.

وی ایجاد کانون توسعه مشگین‌شهر را فرصتی مغتنم برای بهره‌گیری از ایده‌ها و تفکرات نخبگان در توسعه همه‌جانبه شهرستان مشگین‌شهر اعلام کرد و یادآور شد: ما امیدواریم در مسیر توسعه همه‌جانبه قدم‌های خوبی را برداریم و با کمک دانشگاه‌ها و ظرفیتی که به شکل علمی به وجود آمده توسعه واقعی را در مشگین‌شهر رقم بزنیم.

انتهای پیام/س

برچسب ها: اردبیل ، منطقه ، آزاد ، تجاری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.