سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

آغاز ثبت‌نام معتکفین آذربایجان‌غربی از 10 اردیبهشت

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی از آغاز ثبت‌نام معتکفین آذربایجان‌غربی از 10 اردیبهشت ماه خبر داد

حجت‌الاسلام سید محمد فخری در گفت‌وگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: امسال علاوه بر ثبت‌نام حضوری از معتکفین در دفاتر تبلیغات اسلامی سراسر استان ثبت‌نام اینترنتی نیز به صورت آزمایشی انجام می‌شود.

وی ضمن تاکید بر ضرورت حضور پر شور در مراسم اعتکاف و احیای این سنت حسنه،‌ اظهار داشت: امسال محل برگزاری اعتکاف بانوان در محل مصلی امام خمینی (ره) ارومیه و برادران نیز در مسجد امام حسین (ع) شهرک بهداری بوده و در سایر شهرستان‌ها نیز بر اساس هماهنگی‌ها تعیین می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، سخنرانی دینی، تشکیل حلقه‌های مختلف قرآنی، برگزاری کلاس اخلاق، گفتمان دینی، ختم قرآن، حلقه‌های معرفت و مسابقه کتاب‌خوانی را از جمله برنامه‌های مراسم اعتکاف امسال اعلام کرد.

فخری از اعتکاف به عنوان فرصت ارزشمند برای نزدیکی به خداوند متعال و ارتقای سطح معنوی جامعه یاد کرد و گفت: اعتکاف از سنت‌های معمول مسلمانان است که از حضرت رسول اکرم (ص ) به یادگار مانده و امروز پس از گذشت 1400 سال، همچنان مردان و زنان مومن در ایران آن را احیا می‌کنند.

وی با بیان اینکه معتکفان با انجام اعمال مخصوص از جمله دعای ام داود، قرائت قرآن کریم دعا و ذکر در مساجد استان از فضایل ماه رجب بهره می‌برند،‌ اعلام کرد:‌ سخنرانی دینی، تشکیل حلقه‌های مختلف قرآنی، برگزاری کلاس اخلاق، گفتمان دینی، ختم قرآن، حلقه‌های معرفت و مسابقه کتابخوانی و غیره از جمله برنامه‌های مراسم اعتکاف امسال خواهد بود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی یادآور شد: با اعتکاف می‌توان در طول سال همچون ماه مبارک رمضان راه معنویت و اخلا‌ص را پیمود و در شب‌های با عظمت و متبرک ایام‌البیض از فیوضات بی‌دریغ حضرت حق بهره‌مند شدز/.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.