سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قائم مقام بانک مرکزی:

"بانک مرکزی" از تصمیم اخیر بانک‌ها به شدت حمایت می‌کند

کمیجانی گفت: بانک مرکزی دست بانک‌ها را برای تعیین نرخ سود سپرده‌ها باز گذاشته و از تصمیم اخیر بانک‌ها مبنی بر کاهش نرخ سپرده‌ها حمایت می‌کند.

اکبر کمیجانی قائم مقام بانک مرکزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، در پاسخ به این سوال که آیا این کاهش نرخ سود سپرده‌ها که از سوی بانک‌ها در دستور کار قرار گرفته منجر به ورود سپرده‌ها و تزریق آن به بازار ارز و سکه نمی‌شود گفت: این تصمیم کاملاً مناسب بوده و به علت جذابیتی که نرخ سود سپرده‌های بانکی دارد به هیچ عنوان باعث خروج سپرده‌ها از بانک‌ها و ورود آنها به بازار ارز و سکه نمی‌شود.
 
وی ادامه داد: در بحث تعیین نرخ سپرده‌ها باید بگویم این نرخ برای سپرده‌های کوتاه مدت سه ماهه 10 درصد و برای سپرده یک ساله 22 درصد و در نهایت برای سپرده 5 ساله 23 درصد تعیین شده است که از قابلیت اجرا و جذابیت کافی برای سپرده‌گذاری در بانک‌ها برخوردار است.
وی در پایان گفت: بانک مرکزی پیگیر ایجاد ثبات در بازار پولی کشور است که کنترل نرخ سود سپرده‌های یکی از ابزار مهم است و در این رابطه بانک مرکزی همان‌طور که گفته شد از برنامه بانک‌ها در روزهای اخیر حمایت می‌کند.
 
وی در مورد انتشار اوراق مشارکت در سال جاری نیز گفت: این اوراق بسته به نیاز در سال جاری بر اساس قانون در زمان‌های معین شده منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: بانک مرکزی ، سود ، سپرده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.