سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اتحاديه‌اروپا؛

تحریم 15 مقام روسی و اوکراينی ديگر،روز سه‌شنبه

اتحادیه اروپا شماری از مقامات روسیه و اوکراین را در فهرست افراد مورد تحریم خود گنجاند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه؛شورای اروپا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد نام 15 نفر از مقامات روسیه و اوکراینی های هوادار روسیه را به فهرست تحریم های خود اضافه می کند. نمایندگان 28 کشور عضو اتحادیه اروپا، که به دلیل ادامه بحران موجود در اوکراین در مقر اتحادیه گرد هم آمده اند، تصمیم گرفتند نام 15 نفر را به فهرست تحریم های خود بگنجانند.
بر اساس این گزارش، تحریم های جدید از صبح روز سه شنبه و همزمان با انتشار نام افراد مشمول در "روزنامه رسمی "اتحادیه اروپا به مورد اجرا در خواهد آمد.
در بیانیه شورای اروپا آمده است این 15 نفر مسئول اقداماتی شناخته شده اند که تمامیت ارضی، حاکمیت و استقلال اوکراین را به خطر می اندازد.
با احتساب 15 نفری که از روز سه شنبه به فهرست اتحادیه اروپا افزوده می شود، در مجموع 48 مقام روس و اوکراینی هوادار روسیه، از جمله چند نفر از مقامات کریمه، با تحریم های اتحادیه اروپا روبرو خواهند شد. بر این اساس، این افراد از دریافت روادید برای ورود به خاک اتحادیه اروپا و همچنین از دسترسی به دارایی های خود در کشورهای عضو اتحادیه محروم می شوند.
دارایی 22 تبعه اوکراینی نیز که در دوران ویکتور یانوکوویچ، رئیس جمهوری سابق اوکراین فعالیت می کرده اند، به اتهام اختلاس و دزدی اموال عمومی، در اتحادیه اروپا مسدود شده است.
از سوی دیگر، برخی منابع دیپلماتیک اظهار داشتند در صورت ادامه یافتن بحران اوکراین، ظرف هفته های آینده، افراد دیگری نیز به فهرست تحریم های اتحادیه اروپا افزوده خواهد شد.
در همین راستا، " پیا هانسن " ، سخنگوی کمیسیون اروپا اعلام کرد: " در شرایطی به سر می بریم که (بحران اوکراین) رو به کاهش نمی گذارد. گمان می کنیم در شرایط موجود، مرحله دوم تحریم های فردی اقدامی مناسب است. "
این مقام شورای اروپا از ادامه رایزنی ها برای اعمال مرحله سوم تحریمها، که در چارچوب تحریمهای اقتصادی به اجرا در خواهد آمد، خبر داد.
گسترده شدن فهرست سیاه اتحادیه اروپا، در اصل پیش از برگزاری نشست ژنو در هفدهم ماه آوریل به تصویب رسیده بود. به زعم اتحادیه اروپا، این تحریم ها با هدف کاستن از تنش های اوکراین تصویب شد اما مقامات اتحادیه اروپا ترجیح دادند به منظور جلوگیری از شکست مذاکرات ژنو، اعمال تحریمها را به تعویق بیاندازد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.