سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یادداشت اختصاصی/ "سیدهادی سیدافقهی"

آتشی که کشورهای بیگانه در سوریه برافروختند امروز دامن‌گیر خودشان شده است

امروزه شاهد تماس‌های بسیار فشرده‌ای میان سرویس‌های امنیتی کشورهای اروپایی با سرویس امنیتی سوریه برای اطلاع از لیست افراد تروریست در سوریه هستیم، آنها به دنبال لیست اسامی افراد تروریست، چه مرده و چه زنده هستند که در صورت کشته شدن جسد آنها را به خانواده‌هایشان تحویل دهند و در صورت زنده بودن و بازگشت به کشورشان آنها را دستگیر کنند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "سیدهادی سیدافقهی" کارشناس مسائل خاورمیانه طی یادداشتی به حضور گروه‌های تروریستی در سوریه و همچنین سرنوشت آنها در صورت بازگشت به کشورهایشان، پرداخته است.

متن این یادداشت را در ذیل مشاهده می‌کنید:

بگذارید صحبتم را با این ضرب‌المثل قدیمی آغاز کنم؛ از قدیم گفته‌اند: چاه نکن بحر کسی اول خودت دوم کسی، و اگر چاهی برای کسی می‌کنی مطمئن باش اول از همه خودت در آن چاه می‌افتی.

از همان روزهای اول بحران سوریه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد آتشی که کشورهای خارجی در داخل سوریه بر‌می‌افروزند در نهایت دامن آنها را هم خواهد گرفت، اما آنها هیچ‌گاه هشدارهای مکرر و جدی ایران را جدی تلقی نکردند.

تروریست‌هایی که از کشورهای مختلف به سوریه آمده و می‌آیند یا باید در جنگ سوریه کشته شوند یا در نهایت به کشورهایشان بازگردند.

این افراد یک، دو و یا سه سال پس از گذراندن فضای آتش و خشونت و موجی از وحشی‌گری که حتی روی مغول‌ها و تاتارها را در تاریخ سفید کرده‌اند، دست آخر به کشورشان بازمی‌گردند و در صورت بازگشت به کشورهایشان به طور قطع آرام نمی‌شینند.

از این رو است که امروزه شاهد تماس‌های بسیار فشرده‌ای میان سرویس‌های امنیتی کشورهای اروپایی با سرویس امنیتی سوریه برای اطلاع از لیست افراد تروریست در سوریه هستیم. 

آنها به دنبال لیست اسامی افراد تروریست، چه مرده و چه زنده هستند که در صورت کشته شدن جسد آنها را به خانواده‌هایشان تحویل دهند و در صورت زنده بودن و بازگشت به کشورشان آنها را دستگیر کنند.

و تمامی اینها این درحالی است که سرویس‌های امنیتی بیشتر خواهان عدم بازگشت تروریست‌ها به کشورشان هستند و یا حتی در صورت بازگشت به دنبال آن بوده تا در اولین فرصت آنها را شناسایی و دستگیر کنند و یا از سوی دیگر تحت نظر قرار دهند و بایکوت کنند.

آنها (کشورهای بیگانه) حتی تصور هم نمی‌کردند که ارتش سوریه حریف آنها شود و بشاراسد مقاومت کند و  بتوانند معارضان را شکست دهند.

آنها بر این باور بودند که با طرح نقشه‌ای بشاراسد را ظرف شش ماه یا حداکثر یکسال سرنگون کنند و یک حکومت افراطی تکفیری برسر کار بیاورند و همین امر مقدمه‌ای برای ورود به لبنان و دیگر کشورها و اعزام تروریست به آن کشورها باشد تا رژیم صهیونیستی و آمریکا بتوانند نفس راحتی بکشند و به غارت‌گری‌شان در منطقه ادامه دهند.

همچنین شاهد هستیم تروریست‌هایی که قصد عزیمت به کشورشان را داشته‌ و به دنبال آن بودند تا به دوستانشان آموزش‌های نظامی بدهند را در کشورهایی همچون انگلیس و بلژیک دستگیر کردند.

در وضعیت فعلی، اروپایی‌ها بسیار وحشت‌زده شده‌اند، غربی‌ها به وحشت افتاده‌اند و نمی‌دانند چه اقدامی انجام دهند.

در این میان عربستان زودتر از سایر کشورها متوجه این مسئله شد، بر همین اساس "ملک‌عبدالله" پادشاه این کشور طی فرمان شاهانه‌ای اعلام کرد تمامی سعودی‌هایی که در سوریه می‌جنگند ظرف 15 روز الی یک ماه هرچه سریعتر به کشورشان بازگردند و در صورت پایان مهلت و عدم باگشت آنها این افراد تروریست محسوب می‌شوند و چنانچه پس از این مدت به عربستان بازگردند مجازات سختی خواهند دید.

از این روست می‌بینیم آتشی که خودشان برافروختند امروز دامن‌گیر خودشان شده است.
 
انتهای پیام/  
 
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.