سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نتیجه پژوهش‌های علمی را به سر سفره مردم بیاورید

مهم‌ترین دغدغهٔ جامعه اشتغال و تورم است و جامعه‌ علمی کشور موظف است با گسترش تولید علم معیشت کل جامعه را بهبود بخشد و نگاهی سراسر از وظایف خود نسبت به جامعه داشته باشد.

خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، دکتر عارف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسمی که بعد از ظهر امروز جهت تجلیل و معرفی از اساتید نمونهٔ دانشگاه خواجه نصیر در دانشکده برق این دانشگاه برگزار شد، شرکت کرد. 

وی با اشاره به اینکه غریب به سه دهه با این دانشگاه همکاری داشته اظهار کرد: دانشگاه خواجه نصیر از نظر بعضی ویژگی‌ها مانند انگیزه بالای دانشجویان در پژوهش و یادگیری، همدلی اساتید و کارکنان دانشگاه، توجه به اولویت‌های کشور در آموزش و پرورش، مشارکت و فعالیت خوب دانشجویان در امور علمی و غیر علمی و همچنین تعامل و همکاری دانشگاه با وزارت علوم و مسئولان اجرایی کشور شاخص بوده و در سال‌های بعد از انقلاب تاثیر بسزایی در رشد علمی و فرهنگی کشور داشته است. 

عارف با اشاره به اینکه اولویت اصلی نظام جمهوری اسلامی توجه به امور فرهنگی و علمی بوده و معلمان در این نظام جایگاه ویژه‌ای دارند، بیان کرد: نرخ با سوادی بعد از انقلاب به دو برابر رسیده و این حاصل تلاش‌های بی‌وقفه و فداکارانهٔ معلمان در این سال‌ها بوده است. همچنین دولت در نظر دارد با توجه به سند چشم انداز و تغییرات زیر بنایی در آموزش و پرورش در سال‌های آینده موجبات ارتقا شغل معلمی را فراهم نموده تا این حرفه بیشترین جذابیت شغلی را در جوانان پیدا کند. 

عارف مهم‌ترین وظایف اساتید دانشگاه را تربیت نیروی انسانی مورد نیاز کشور و تولید ثروت از طریق تولید علم دانست و گفت: مهم‌ترین دغدغهٔ کنونی جامعه اشتغال و تورم است و جامعهٔ علمی کشور موظف است با گسترش تولید علمی، معیشت کل جامعه را بهبود ببخشد و نگاهی سراسر از وظایف خود نسبت به جامعه داشته باشد. 

وی در ادامه با اشاره به اینکه شاخص‌های علمی در کشور نسبت به کل جهان در حال حاضر پایین است، خاطرنشان کرد: دولت موظف است با تامین معیشت اساتید به ویژه استادان جوان به آنها در انجام بهتر امور پژوهشی و علمی و بالا بردن شاخص‌های دانشگاهی کشور در جهان کمک کند. 

وی در پایان تاکید کرد: دانشجویان باید به دانشجویان اجازهٔ فعالیت در تشکل‌های قانونی و تایید شدهٔ دانشگاه داده شود تا آنها فعلیت‌های خود را در بستر دانشگاه و نه خارج از محیط آن انجام دهند و نباید با برخورد‌های نامناسب مانع انجام این فعالیت‌های قانونی شد. 

در پایان این مراسم از اساتید نمونه دانشگاه خواجه نصیر توسط دکتر عارف و جمعی از مسئولین دانشگاه تقدیر به عمل آمد. 


انتهای پیام/
برچسب ها: پژوهش ، اشتغال ، دانشگاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.