سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

لزوم تخصیص اعتبارات لازم برای ترمیم شبکه انتقال آب استان

فرسودگی کنتورهای آب مشترکین، عمر بالای کنتورها و فرسودگی شبکه توزیع و انشعابات غیرمجاز از دلایل مهم در هدر رفت آب در استان است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛مدیرعامل آب و فاضلاب استان زنجان با بیان این مطلب گفت : طی یک سال گذشته در شرکت آب و فاضلاب استان زنجان هزار و 973 مورد آزمون میکروبی در شبکه توزیع و مخازن توسط این شرکت انجام گرفته که تعداد موارد آزمون بیشتر از حد استانداردی است ک ما الزام به رعایت آن هستیم .

پورنصرت افزود : تعداد آزمون کلر باقیمانده ازشبکه توزیع و مخازن طی سال گذشته بیش از 42 هزار مورد است که این تعداد در سطح استان حدود50 درصد بیشتر از حد استاندارد (بر مبنای جمعیت تحت پوشش) می باشد.

وی با اشاره به اینکه تامین آب سالم و بهداشتی از مهم‌ترین اهداف شرکت آب و فاضلاب شهری است ، ادامه داد :کیفیت آب منابع تولیدی، شبکه توزیع و مخازن از طریق انجام آزمون‌های شیمیایی و فیزیکی ، میکروبی و ریز آلاینده ها (سموم مواد آلی ، فلزات سنگین ، تری هالومتان ها ) به صورت روزانه، ماهانه، فصلی و سالانه سنجش می‌شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان تصریح کرد : در مجموع چهار باب آزمایشگاه میکروبی و شیمیایی در استان زنجان فعالیت می کند.

پور نصرت با اشاره به اینکه 99.9 درصد از جمعیت شهری استان زنجان تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب شهری هستند ، گفت: 231 هزار و 700 خانوار مشترک تحت پوشش این شرکت هستند.

وی فرسودگی کنتورهای آب مشترکین، عمر بالای کنتورها و فرسودگی شبکه توزیع و انشعابات غیرمجاز را از دلایل مهم در هدر رفت آب در استان عنوان کرد و یادآور شد: باید اعتبارات مورد نیاز برای ترمیم شبکه انتقال آب استان صورت بگیرد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان باید با تخصیص اعتبار برای اصلاح شبکه توزیع و کنتورهای خراب و همچنین اصلاح کنتورهای آب و اصلاح خط انتقال و راهکارهای قانونی برای مقابله با انشعابات غیرمجاز صورت گیر.د

پورنصرت خاطر نشان کرد : برای انجام عملیات آبرسانی شهر زنجان به اعتبار ویژه ای نیازمند هستیم در صورت عدم تخصیص اعتبار برای آبرسانی شهر زنجان با مشکل جدی مواجه خواهیم شد.


برچسب ها: اعتبارات ، ترمیم ، شبکه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.