سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد کرد

«نهاد ملی اعتکاف» راه اندازی شود

به منظور ساماندهی حرکت معنوی، خودجوش و مردمی«اعتکاف» و عمل به تاکیدات مقام معظم رهبری در این زمینه، پیشنهاد می‌شود برنامه‌ریزی و سیاستگذاری دقیق و مناسب برای راه اندازی «نهاد ملی اعتکاف»صورت گیرد.

به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، "علی جنتی" ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز با بیان این مطلب در جمع اعضای شورای سیاستگذاری اعتکاف افزود: با عضویت مردم از سراسر کشور در این نهاد، بستر فعالیت، رشد و بالندگی این حرکت ارزنده بیش از پیش فراهم می شود.
 
وی بر ثبت «اعتکاف» به عنوان یک حرکت ملی تاکید کرد و ادامه داد: آئین «اعتکاف» به عنوان میراث غیر ملموس تلقی می شود لذا باید راه کارهای قانونی برای ثبت آن از سوی سازمان گردشگری و میراث فرهنگی بررسی و پیگیری شود .
 
جنتی با اشاره به تشابه آیین ها و آداب و رسوم دینی برخی کشورها از جمله شبه قاره هند و پاکستان با آئین اعتکاف گفت: در چارچوب تعامل با سایر کشورها از آنها نیز باید برای حضور در برنامه های اعتکاف دعوت نمود  و زمینه فرا ملی شدن این  حرکت معنوی را فراهم ساخت.
 
وی با بیان اینکه  جریان معنوی اعتکاف در کشور بسیار فراگیر شده افزود: اشتیاق فراوان و حضور گسترده جوانان در این عرصه می تواند زمینه ساز حرکتی معنوی در داخل و خارج از مرزهای کشور باشد.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به جایگاه ارزشمند اعتکاف در کشور افزود: این حرکت معنوی و مردمی رویداد مبارک و ارزشمندی است که موفقیت در اجرای آن بی شک به دلیل الطاف و عنایات خداوندی است .
 
وی، مساجد را جایگاه اصلی اعتکاف عنوان کرد و اظهار داشت: مساجد پایگاه اصلی تحولات معنوی جامعه محسوب می شوند و باید نسبت به فعال کردن تمامی آنها در سراسر کشور اهتمام ویژه داشت.
 
جنتی با اشاره به وجود 18 هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد فعال در کشور افزود: رونق بخشی به کانون های فرهنگی و هنری مساجد یکی از سیاست های محوری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جهت پیشبرد اهداف دینی ، فرهنگی و هنری جامعه است .
 
وی با اشاره به تاثیر و نقش مهم فعالیت های فرهنگی و دینی مساجد در کاهش آسیب های اجتماعی و مصونیت بخشیدن به جوامع اظهار داشت : باید به مبحث اعتکاف که یکی از سنت های پیامبر اسلام (ص) است و همیشه مورد تاکید مقام معظم رهبری توجه ویژه نمود.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه اعتکاف می تواند مبدأ تحولات معنوی به ویژه در میان جوانان باشد افزود: تمامی اقشار جامعه برای نشر مبانی دینی و صیانت از این حرکت مردمی باید تلاش کنند.
 
وی ضمن تاکید بر برگزاری مراسم اعتکاف در طول سال گفت: مناسب است این حرکت معنوی به غیر از ماه رجب در ماه های دیگر سال نیز به مناسبت های مختلف برگزار شود .
 
در این جلسه "حجت الاسلام عبدالرضا ایزد پناه" مدیر کل ارشاد استان قم و اعضای شورای سیاستگذاری ستاد اعتکاف حضور داشتند و خواستار توجه و حمایت ویژه  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به موضوع اعتکاف شدند.


انتهای پیام/ اس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.