سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کانون شرکت‌های لیزینگ ایران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

تنها 27 لیزینگ عضو کانون هستند/ چانه‌زنی برای تشکیل لیزینگ مسکن با وزارت راه

شیروانی با بیان اینکه 27 لیزینگ عضو کانون هستند،‌گفت: با بانک مرکزی و وزارت راه و شهرسازی در برای راه‌اندازی لیزینگ مسکن مذاکراتی شده است چرا که این لیزینگ‌ها کمک‌دهنده دولت هستند.

حمید شیروانی رئیس کانون شرکت‌های لیزینگ ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه اسامی شرکت های عضو کانون و انجمن در سایت کانون لیزینگ قرار دارد اظهار داشت: توصیه‌ ما به مردم این است که در صورت استفاده از خدمات شرکت لیزینگ حتما به سایت کانون مراجعه کنند تا در معرض کلاهبرداری قرار نگیرند.
 
وی افزود: شرکت‌های لیزینگ مجاز، از بانک مرکزی مجوز دریافت کرده‌اند، که در حال حاضر 27 شرکت عضو کانون و تعدادی عضو انجمن لیزینگ هستند.
 
به گفته شیروانی این شرکت‌ها تحت عنوان جامعه لیزینگ ایران به فعالیت می‌پردازند.
 
رئیس کانون شرکت‌های لیزینگ ایران در خصوص لیزینگ‌های متخلف نیز تصریح کرد: بارها از بانک مرکزی و نیروی انتظامی درخواست کرده‌ایم که از فعالیت شرکت‌های لیزینگ فاقد مجوز از بانک مرکزی جلوگیری کنند چرا که وجود این شرکت‌ها به حیثیت لیزینگ‌های دارای مجوز صدمه وارد کرده است.
 
وی ادامه داد: و یا اینکه مهلتی به این شرکت‌ها داده شود تا فعالیت خود را با شرایط بانک مرکزی تطبیق دهند.
 
به گفته شیروانی جلساتی در این راستا در بانک مرکزی برگزار شده است که آخرین جلسه روز گذشته برگزار شد.
 
* لیزینگ مسکن یعنی تأمین مالی برای خرید واحد مسکونی
 
وی به شرکت‌های لیزینگ مسکن اشاره کرد و گفت: با بانک مرکزی و وزارت راه و  شهرسازی در این خصوص مذاکراتی شده است چرا که این لیزینگ‌ها کمک‌دهنده دولت هستند.
 
شیروانی ادامه داد: مکاتباتی نیز در بانک مرکزی انجام شده که این موضوع در شورای پول و اعتبار مطرح خواهد شد.
 
وی افزود: لیزینگ مسکن به هیچ وجه موجب تورم و افزایش نقدینگی نمی‌شود چرا که در واقع معامله دارایی در این لیزینگ‌ها انجام می‌شود و پول نقدی به جامعه تزریق نمی‌شود.
 
به گفته رئیس کانون شرکت‌های لیزینگ ایران لیزینگ مسکن با پرداخت مبلغی به خریدار مسکنی که پول ندارد کمک می‌کند تا خانه‌ای را خریداری کرده و طی 10 تا 15 سال همانند اجاره‌بها نرخی را به این لیزینگ پرداخت می‌کند و در نهایت صاحب واحد مسکونی می‌شود.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
اسدي
۰۸:۲۵ ۲۱ شهريور ۱۳۹۴
لطفا" تلاش كنيد سريعتر شرايط پرداخت ليزينگ مسكن فراهم شود تا ما بتوانيم صاحب خانه شويم در ضمن شماره تماس هم از اين شركتهاي داراي مجوز در دسترس مردم قرار دهيد.
عليرضا جابري
۱۲:۱۰ ۱۵ شهريور ۱۳۹۴
چطور ميشود با اين 27 شركت كه بانگ مركزي مجوزه داده است ارتباط بر قرار كرد اگر ميشود شماره تماس از اين شركتها در سايت داده شود متشكرم