سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور:

مدرسه‌سازی بستر توسعه پایدار است

رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور گفت: بستر توسعه پایدار همه جانبه مدرسه‌سازی است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، محمدرضا حافظی، رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور در نشست خبری که به مناسبت برگزاری شانزدهمین جشنواره سراسری خیرین مدرسه‌ساز برگزار شد، گفت: تعامل صمیمانه‌ای بین وزارت آموزش و پرورش، سازمان نوسازی با مجمع خیرین وجود دارد که خیرین را به فعالیت در این امر ترغیب کرده است، جشنواره خیرین از اسفند ماه سال گذشته در شهرستان‌ها آغاز شده است و از 18 اردیبهشت ماه تا پنجم خرداد ماه سال جاری در استان‌ها ادامه خواهد داشت.
 
وی ادامه داد: بنابر اعلام مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران، تعهد خیرین معادل 287 میلیارد تومان اعلام شده است.
 
حافظی در ادامه با اشاره به این مطلب که بستر توسعه پایدار همه جانبه مدرسه‌سازی است، افزود: خدا را شاکریم که مردم فرهنگ دوست ما بیش از گذشته در این صحنه حضور دارند.
 
رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور ادامه داد: از مجموع 6 هزار و 800 پروژه 800 پروژه به اتمام رسیده و شش هزار پروژه همچنان باقی است. به طور  یقین در سال جاری و سال آینده بعضی از این پروژه‌ها به اتمام می‌رسد و در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد.
 
وی با اشاره به این مطلب که 500 هزار خیر مدرسه‌ساز در این عرصه مشارکت دارند، تصریح کرد: در آینده شاهد حضور 12 میلیون دانش‌آموز در عرصه مشارکت خواهیم بود، آمارها نشان می‌دهند که در سال جاری مشارکت مردم اثرگذار بوده و در سالهای آینده نیز بیش از گذشته حضور خواهند داشت.
 
حافظی همچنین خاطرنشان کرد: مسکن مهر معضل بزرگی است که درکشور با آن روبه‌رو هستیم. در حال حاضر امکانات شهری و آموزشی در مسکن مهر وجود ندارد و می‌بایست انگیزه سرمایه‌گذاری در مسکن مهر را بین خیرین ایجاد نماییم.
 
وی با اشاره به این مطلب بسیاری از مدارس نیاز به بازسازی دارند، افزود: بنده پیش‌بینی می‌کنم بیش از 10 هزار میلیارد تومان برای ایمن سازی و استانداردسازی مدارس سطح کشور نیاز داریم.
 
وی ادامه داد: زیرساخت توسعه پایدار همه جانبه بستری است که نوسازی مدارس و مشارکت خیرین را به وجود می‌آورد.
 
حافظی در ادامه از طرح پیشنهادی خود در خصوص  مسکن مهر سخن گفت و افزود: پیشنهاد من این است که مسکن مهر را از صاحبان خریداری کرده و در اختیار دولت قرار دهیم و دولت با تخریب دیوارهای بین ساختمان‌ها مدارس موقتی را ایجاد نماید تا این مشکل به صورت مقطعی برطرف گردد.
 
وی با اشاره به این مطلب شهر تهران از نظر فضای آموزشی محروم‌ترین به شمار می‌آید، خاطرنشان کرد: بسیاری از مدارس استیجاری است و صاحبان آن حکم تخلیه دارند امید است در آینده فرصتی فراهم شود تا این مشکل برطرف گردد.
 
رییس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در پایان تصریح کرد: 27 اردیبهشت ماه جشنواره خیرین استان تهران برگزار می‌شود و احتمالا رئیس جمهور نیز در این جشنواره حضور خواهند داشت.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.