سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

در همایش «مسعای قلم» از سه مرجع تقلید تجلیل می‌شود

معاون پژوهشی پژوهشکده حج وزیارت از برگزاری نخستین همایش «مسعای قلم» با سخنرانی آیت الله العظمی سبحانی و تجلیل از سه مرجع تقلید، در قم خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران از قم، حجت‌الاسلام احمد زادهوش، دبیر همایش «مسعای قلم»، امروز در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر، گفـت: همایش «مسعای قلم» به منظور پاسداشت نویسندگان و پژوهشگران عرصه حج و زیارت و توجه به نخبگان و فرهیختگان علمی و فرهنگی به این موضوع مهم، به همت پژوهشکده حج و زیارت و با سخنرانی حضرت آیت‌الله سبحانی، در قم برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این همایش برای نخستین بار از سوی حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان حج و زیارت و با هدف شناسایی و معرفی کتاب‌های تالیف شده در موضوع حج و زیارت برگزار خواهد شد، ادامه داد: در این همایش از سه مرجع تقلید که در حوزه حج وزیارت آثار تالیفی داشته‌اند، تقدیر و تجلیل به عمل خواهد آمد.

معاون پژوهشی پژوهشکده حج وزیارت با اشاره به اینکه بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ عنوان کتاب و مقاله با موضوع حج، زیارت و اعتاب مقدسه شناسایی شده است، خاطر نشان کرد: بیش از ۸۰۰ عنوان از این کتاب‌ها از سوی پژوهشکده حج وزیارت و حدود یک هزار و ۹۰۰ عنوان کتاب از سوی افراد حقیقی تولید و منتشر شده است.

دبیر همایش «مسعای قلم»، فقه و مناسک حج، عرفان و اخلاق و اسرار معارف، سفرنامه‌های حج و تاریخ را از موضوعاتی دانست که بیشترین آثار در حوزه حج وزیارت را به خود اختصاص داده‌اند.

وی افزود: مباحث سیاسی، اجتماعی، قرآنی، بهداشتی و پزشکی از دیگر موضوعاتی است که برخی عناوین کتاب‌های حج و زیارت به آن اختصاص داده شده است، اما در حوزه سیاسی و اجتماعی کتاب‌های متقن و قوی قابل ارائه در سطح علمی یافت نشده است که امیدواریم محققان و پژوهشگران به این مقوله بیشتر توجه کنند.

معاون پژوهشی پژوهشکده حج و زیارت تصریح کرد: در نظر داریم در همایشی جداگانه‌ای مباحث اعتقادی با موضوع نقد وهابیت را جداگانه برگزار کنیم به همین منظور این موضوع را در این همایش مدنظر قرار ندادیم.


حجت الاسلام والمسلمین زادهوش یادآور شد: در این همایش از سه تن از مراجع عظام تقلید، دو بانوی پژوهشگر، دو اثر تالیفی در مقطع دکتر و برخی از چهره‌های مشهور علمی و تاثیر گذار تجلیل می‌آید که تعداد برترین‌ها در این همایش ۱۷ نفر خواهند بود.

دبیر همایش «مسعای قلم» اضافه کرد: همچنین کتابی توصیفی از شناسنامه تمامی آثار حج و زیارت که تاکنون منتشر شده به صورت دیجیتالی در لوح فشرده‌ای تولید و تدوین شده که در اختیار شرکت کنندگان و عموم مردم قرار خواهد گرفت.


وی در پایان زمان برگزاری همایش «مسعای قلم» را روز پنجشنبه، ۱۱ اردیبهشت ماه، ساعت ۹ صبح در سالن همایش‌های مدیریت حج وزیارت استان قم، واقع در خیابان ۱۵ خرداد و با سخنرانی حضرت آیت الله سبحانی و حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه در امورحج وزیارت و سرپرست حجاج ایرانی اعلام کرد.
برچسب ها: قم ، حج ، زیارت ، مرجع ، تقلید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.