سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین/

کارگران یکی از اجزای مهم تحقق اقتصاد مقاومتی هستند

استاندار قزوین گفت: کارگران یکی از اجزای مهم برای تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛


ˈمرتضی روزبهˈ افزود: نمی توان منکر سهم پررنگ کارگران در رشد و پیشرفت اقتصادی جامعه شد.

وی در ادامه خواستار تلاش همه جانبه برای ترویج فرهنگ کار و تلاش در جامعه شد و گفت: برای رشد و پیشرفت کشور به ترویج این فرهنگ به شدت نیازمند هستیم.

استاندار قزوین با انتقاد از نظام آموزشی دانشگاه ها، گفت: دانشگاه های ما جوان دانش آموخته کارآفرین تربیت نمی کنند بلکه یک فرد کارجو را به جامعه تحویل می دهند.

روزبه با بیان اینکه باید جوانان ما بدنبال حرفه آموزی باشند و تنها انتظار یافتن شغل در ادارات و پشت میز نشینی را نداشته باشند، گفت: اگر این موضوع در بین خانواده به خوبی جا بیفتد، بخشی زیادی از مشکلات حوزه اشتغال مرتفع خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر تقویت تعامل میان تشکل های کارگری و کارفرمایی، گفت: جایگزینی حس تعامل به جای تقابل در حل مشکلات این قشر موثر است.

مقام عالی اجرایی استان قزوین خاطرنشان کرد: باید حس تقابل از بین کارگر و کارفرما برداشته شود چرا که همه اعضای جامعه کار و تولید به عنوان سرمایه های انسانی و ملی جامعه هستند.

روزبه، ارتباط دوستانه و عاطفی بین کارگر و کارفرما در یک واحدای تولیدی، باعث افزایش بهره وری در آن واحد خواند و گفت: منکر وجود مشکلات در واحدهای تولیدی و به دنبال آن معضلات کارگران نیستیم، ولی باید راهکارهای تخصصی و کارشناسی را برای حل این مشکلات بشناسیم و برای رفع آن اقدام کنیم.

استاندار قزوین با بیان اینکه برای تعریف یک واحد بحرانی باید یک استاندارد و تعریف مشخصی داشته باشیم، اظهار کرد: نمی توان هر واحد مشکل دار را بحرانی نامید.

روزبه خاطرنشان کرد: باید شرایط اقتصادی فعلی را با درایت و در یک فضای دوستانه پشت سربگذاریم تا آسیب ها کمتر شود.


برچسب ها: کارگران ، اقتصاد ، مقاومتی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.