سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشت/

مطقه آزاد انزلی پتانسیل بالا برای سرمایه‌گذاری تجار روسی

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی گفت: حمل و نقل از کریدور شمال - جنوب با صرفه‌تر و کوتاه‌تر است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، رضا مسرور، در نشست مشترک با استاندار آستراخان روسیه و تجار روسی گفت: استان گیلان و منطقه آزاد بندرانزلی پتانسیل و ظرفیت‌هایی بالایی را برای سرمایه‌گذاری تجار روسی دارد.

وی در ادامه افزود: ما قصد داریم که کریدور شمال - جنوب را فعال کنیم این کریدور می‌تواند با کریدور تراسیکا ارتباط داشته باشد، البته حمل و نقل از کریدور شمال - جنوب با صرفه‌تر و کوتاه‌تر است، ما قصد داریم تا با همکاری کشور روسیه این مسیر را فعال کنیم البته دولت هم در حال آماده سازی زیرساخت‌های این مسیر است.

مسرور با بیان مزیت‌های این منطقه گفت: معافیت مالیاتی 20 ساله برای فعالیت‌های اقتصادی در اینجا وجود دارد و همچنان که تجار چینی در حال فعالیت در این منطقه هستند جای تجار روس در اینجا برای فعالیت‌های اقتصادی خالی است، آنها می‌توانند به هر اندازه که دوست دارند در اینجا سرمایه‌گذاری کنند.

وی اضافه کرد: کالاهای وارداتی در این منطقه از عوارض پایینی برخوردار است، در حال حاضر در این منطقه 900 شرکت به ثبت رسیده است و زمان ثبت شرکت در منطقه آزاد کمتر از 24 ساعت است. ما در اینجا 112 شرکت فعال داریم، منطقه آزاد انزلی فرصت‌های سرمایه‌گذاری زیادی به همراه دارد.

در ادامه الکساندر ژلکین استاندار آستراخان روسیه گفت: ما روابط خوب تجاری با کشور هندوستان داریم و در مسیر واردات از این کشور از ظرفیت‌های ایران استفاده می‌کنیم.

وی ادامه داد: اگر خط راه‌آهن در مسیر دریای خزر راه‌اندازی شود، برای ما هم خیلی خوب می‌شود من حتماً با کارخانه‌داران و تجار روسیه جلسه‌ای می‌گذارم و آنها را برای سرمایه‌گذاری در این منطقه تشویق می‌کنم. ما در این سفر به اهمیت کریدور شمال-جنوب پی بردیم.

ژلکین خاطرنشان کرد: کارهای خوبی در منطقه آزاد انزلی انجام شده است که ظرفیت بالای این منطقه را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
برچسب ها: رشت ، بندرانزلی ، تجار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.