سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

بیش از 100میلیارد ریال هزینه درمانی مددجويان كميته امداد خراسان رضوي در سال 92

مدير كل كميته امداد امام خميني (ره) خراسان رضوي گفت: پارسال، نزديك به 110 ميليارد ريال براي درمان مددجويان تحت پوشش كميته امداد استان به مراكز درماني پرداخت شده است.

علي اصغر حاجي نقي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، با تأكيد بر نقش حياتي و كليدي سلامت و بهداشت در زندگي هر فرد افزود: بخش عمده اي از هزينه هاي درماني سال 92 مربوط به هزينه هاي بستري و درماني بوده و 40 ميليارد ريال نيز در خدمات ويژه مانند تهيه ي برخي از اقلام جانبي مورد نياز بيماران صعب العلاج مانند تخت، ويلچر هزينه شده است.

وي با بيان اين كه 900 مركز درماني و پزشكي طرف قرار داد كيمته امداد هستند،گفت : در حال حاضر، كميته امداد متعهد به پرداخت تمامي خدمات درماني به 110 هزار نفر از مددجويان شهري ساكن در شهرهاي بالاي 20 هزار نفر در استان است.

وي با اشاره به كارايي نداشتن و به روز نبودن بيمه درمان روستائيان كه مددجويان روستايي نيز از آن استفاده مي كنند، ادامه داد: گران بودن تجهيزات پزشكي و كمك درماني يكي از مشكلات عمده اي است كه بر نگراني ها و آسيب هاي مددجويان و در نهايت فقر آن ها مي افزايد.

مدير كل كميته امداد با تأكيد بر اهميت پيشگيري بيماري ها به جاي درمان آن ها تصريح كرد: امداد، سال گذشته بالغ بر 16 ميليارد ريال براي پيشگيري بيماري ها در خانواده هاي تحت حمايت در قالب طرح هاي غربالگري، آموزش هاي بهداشت و پيشگيري، بهسازي كارگاه هاي اشتغال، بينايي سنجي و هم چنين احداث و بهسازي سرويس هاي بهداشتي روستايي هزينه كرده است.

انتهای پیام//

برچسب ها: هزینه ، درمانی ، کمیته ، امداد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.