سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمریکا و اعراب حوزه خلیج فارس سپر موشکی بر ضد ایران ایجاد می‌کنند

یکی از مقامات کاخ سفید از ایجاد سپر موشکی آمریکا و اعراب حوزه خلیج فارس بر ضد ایران خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  گاردین ،یکی از مقامات بلندمرتبه  کاخ سفید توان موشکی ایران را عاملی برای نگرانی اعراب حوزه خلیج فارس دانسته و از گفتگوهای واشنگتن با این کشورها برای دایر کرن سپر موشکی خبر داد.

 روزنامه گاردین در مورد نوشت : در حالیکه درباره مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای 1+5 نگرانی خاصی وجود ندارد یکی از مقامات بلندمرتبه کاخ سفید گفت که موضوع موشک‌های  ایران نیز در گفتگوها آتی مطرح خواهد شد.

این مقام آمریکایی گفت : آمریکا نگران این موضوع است که موشک‌های بالستیک ایران کشورهای عرب حوزه خلیج فارس را مورد تهدید قرار دهند 

فرانک رُز، مشاور قائم مقام وزارت امور خارجه‌ی آمریکا در سیاست دفاعی و فضایی ، روز یک‌شنبه در جمع خبرنگاران در ابوظبی مدعی شد واشنگتن بر اضطراب و واهمه‌ی کشورهای عربی حوزه‎ی خلیج فارس از «تهدیدهای» احتمالی برنامه‌ی موشکی ایران به شدت واقف است.

وی افزود : «ما درباره‌ی حل و فصل موفقیت آمیز موضوع هسته‌ای ایران خوشبین هستیم... اما این موضوع از میزان نگرانی ما درباره‌ی رفتارهای نادرست دیگر ایران، به ویژه حمایت آنان از تروریسم و نیز توسعه‌ی مداوم توان موشک‌های بالستیکی خود،  نمی‌کاهد.»

وی مدعی شد : تا زمانیکه ایران برنامه توسعه موشک‌های بالستیک خود را ادامه دهد واشنگتن به طور موثری همکاری های خود با امارات و دیگر کشورهای منطقه برای مقابله با این تهدیدها را ادامه می دهد.


وی در حالی این ادعاها را مطرح می‌کند که جمهوری اسلامی ایران بارها به کشورهای دیگر به ویژه کشورهای همسایه در منطقه‌ی خاورمیانه اطمینان داده است توان و قدرت نظامی تهران به هیچ وجه آنان را تهدید نمی‌کند و دکترین دفاعی ایران صرفا مبتنی بر بازدارندگی است.

وی همچنین گفت : اولویت آمریکا در منطقه خلیج فارس توسعه یک سیستم موشکی میان کشورهای عرب حوزه خلیج فارس است. 

سیستمی که شش عضو شورای همکاری خلیج فارس فاقد آن هستند .

در همین حال رز درباره اینکه در مذاکرات آتی ایران و کشورهای 1+5، موضوع موشک‌های بالستیک ایران نیز مطرح خواهد شد یا خیر اظهار نظری نکرد. اما با این وجود یک مقام آمریکایی با اشاره به قطعنامه شورای امنیت در سال 2010 میلادی اعلام کرد که به موجب این قطعنامه تمام فعالیت‌های مربوط به موشک‌های بالستیک برای ایران ممنوع است از همین رو این موضوع در مذاکرات مطرح می شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
محمد خلیلی
۱۱:۵۱ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
واقعا ضرورت داره که سپر موشکی برای اعراب و اسرائیل بگذارند چون موشکهای چینی در زمان جنگ چند بار به بنادر کویت اصابت می کردند و اسم تیر غیب و موشک سرگردان به آنها داده شده بود لذا برای امنیت کشورهای همسایه سپر موشکی لازم هست. البته اگر یک پرونده جدید برای ایران در سازمان ملل باز کنند و با تحریم بتوانند مثل برنامه هسته ای ایران را به مذاکره بگیرند و خرید و تولید موشک در ایران ممنوع بشه خیلی بهتره . سرمایه کشور صرف عمران و آبادانی میشه .