سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه /

مدرسه یکی از عوامل موثر در تربیت صحیح افراد

کارشناس مسئول امور زنان و مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: جامعه متعالی جامعه ای است که خود را متناسب با تغییرات دنیای امروز وفق دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

لعبت السادات باقری موسوی در نخستین کارگروه رسانه و امر به معروف و نهی از منکر که در محل اداره کل آموزش و پرورش و با حضور نمایندگان رسانه های مختلف استان برگزار شد، گفت: زمان آن رسیده که به مقوله امر به معروف و نهی از منکر با دید دیگری نگریسته شود، چرا که امر به معروف و نهی از منکر فقط برای دین نیست و فطرت همه انسان ها آن را می پذیرد.

وی گفت: مبنای مشترک بین انسان ها فطرت است و چیزی که اهمیت دارد این است که هیچ فطرتی از خوبی ها بیزار نیست و بدی ها را نمی پسندد.

موسوی افزود: نتایج حاصل از آخرین پژوهش ها نشان می دهد که در جامعه امروزی نقش تربیتی آموزش و پرورش به کمتر از 18 درصد تقلیل یافته است.

وی در ادامه یکی از مهمترین عوامل موثر در تربیت را والدین دانست و گفت: خانواده فرهیخته در تربیت صحیح فرد نقش اساسی دارد و در نقطه مقابل آن دارا بودن خانواده ناموفق می تواند فرد را با مشکلات تربیتی زیادی مواجه کند.

کارشناس مسئول امور زنان و مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه یکی دیگر از عوامل موثر در تربیت صحیح افراد را مدرسه دانست و گفت: اگرچه مدرسه می تواند نقش مهمی در تربیت افراد داشته باشد، اما باید توجه داشت که اعضای مدرسه از خانه آمده اند و لذا نقش مدرسه به مراتب کمتر از خانواده خواهد بود.

وی افزود: جامعه ما در حال گذار از دوره سنتی به مدرنیته است و این مسئله می تواند هجمه فرهنگی را در پی داشته باشد و بیش از هر چیز هوشیاری همه جانبه افراد را می طلبد.

وی افزود: در جامعه ای که همه چیز آن در حال تغییر است ما باید توان وفق دادن خود با آن جامعه را داشته باشیم و تلاش کنیم تا معروف ها و منکر ها را متناسب با جامعه امروز بشناسانیم.

برچسب ها: مدرسه ، تربیت ، افراد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.