سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

97 مرکز آموزش عالی علمی و کاربردی فرهنگ و هنر در کشور فعالیت می کنند

سرپرست موسسه آموزش عالی علمی کاربردی فرهنگ و هنر کشور گفت: 97 مرکز آموزش عالی علمی و کاربردی فرهنگ و هنر در نقاط مختلف ایران اسلامی فعالیت می کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، شاه آبادی در آیین معارفه سرپرست دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر اراک اظهار کرد: 89 هزار دانشجو در 183 رشته در این مراکز تحصیل می کنند.
وی ادامه داد: سالانه 20 هزار دانشجو در رشته های مختلف فرهنگی و هنری از دانشگاه علمی و کاربردی فرهنگ و هنر فارغ التحصیل می شوند.
سرپرست موسسه آموزش عالی علمی و کاربردی فرهنگ و هنر کشور عنوان کرد: دانشجویان این مراکز در رشته هایی با محوریت کارآفرینی و دوره های مهارت ورزی مشغول تحصیل هستند.
شاه آبادی با بیان اینکه مراکز آموزشی علمی و کاربردی نیاز جدی جامعه در زمینه تربیت دانش آموختگان و کارآفرینان را برطرف می کنند گفت: رویکرد اصلی در این مراکز، توجه و شناسایی کمبودها در جامعه و ایجاد رشته های تحصیلی برای جبران این کمبودها است.
وی در باره سیاست های توسعه ای دانشگاه جامع علمی کاربردی فرهنگ و هنر گفت: این سیاست ها مبتنی بر برنامه ریزی ادارات کل ارشاد استان هاست و در حال حاضر ضرورت دارد نیازسنجی جامعی از تربیت نیروی انسانی کارآمد به عمل آید.
وی تاکید کرد: سیاست های توسعه ای مراکز آموزش عالی کمی نیست بلکه مبتنی بر رشته هایی است که در هر یک از استان ها فرصت های شغلی آن ها تامین شده باشد.
سرپرست موسسه آموزش عالی علمی و کاربردی فرهنگ و هنر با بیان اینکه 23 استان مراکز علمی و کاربردی فرهنگ و هنر دارند، گفت: در حال حاضر مراکز علمی و کاربردی فرهنگ و هنر دولتی در 11 استان فعالیت می کنند و 12 استان دیگر نیز در حوزه های فرهنگی به صورت خصوصی فعالیت دارند./ب

برچسب ها: فعالیت ، آموزشی ، علمی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.