سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نوش آبادی:

برنامه‌های فرهنگی با تاسی از آموزه های دینی اجرا می شود

معاون حقوقی و امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برنامه های فرهنگی با تاسی از آموزه های دینی و قرآنی، سیره نبوی و مکتب علوی اجرا می شود.

به گزارش حوزه فرهنگی باشگاه خبرنگاران  به نقل از سایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ؛ حسین نوش آبادی که در مجتمع فرهنگی و هنری شهید آوینی  گفت: با بیان اینکه" فرهنگ زمینه ساز و تعیین کننده مسیر تحول و سعادت جوامع است" افزود: برنامه های فرهنگی در کشور ما متاثر از آموزه های دینی و قرآنی است. در این مسئله جای هیچ تردیدی وجود ندارد و اگر کسی غیر از این تفکر را به همراه دارد، صلاحیت مدیریت در کشور را دارا نیست.

وی تصریح کرد: در کشور ما قانون اساسی معتبری وجود دارد که این قانون اساسی مدیران را مکلف کرده تا به تمامی بخش های مختلف فرهنگی توجه ویژه داشته باشند.

نوش آبادی با اشاره به اهمیت مطبوعات در دنیای امروز خاطرنشان کرد: اگر قرار است به اعتلای فرهنگی و پیشرفت اقتصادی برسیم باید از ظرفیت های مطبوعات که در واقع پل ارتباطی مسئولان با مردم و به عبارت بهتر رکن چهارم دموکراسی هستند بهره بگیریم.

وی تاکید کرد: مطبوعات را باید فرصت بدانیم  نه تهدید زیرا وجود مطبوعات سالم و تاثیرگذار از ارزش های نظام محسوب می شود.

نوش آبادی گفت: عزم ملی می طلبد که از تمام ظرفیت ها با تمام سلایقی که دارند بهره بگیریم. نباید در باد این اندیشه خوابید که فرهنگ در وزارت فرهنگ و ارشاد خلاصه می شود. ما متولی بخشی از امور فرهنگی هستیم و اهدافی را که قانون برای ما تعریف کرده با قدرت جلو خواهیم برد.

وی تاکید کرد: برای به ثمر نشاندن اهداف فرهنگی جامعه همه دستگاه ها باید بسیج شوند و وزارت ارشاد خود را عضوی از خانواده بزرگ فرهنگی کشور می داند.

معاون حقوقی و امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد در ادامه با اشاره به هفته های معلم و کار و کارگر افزود: این دو هفته در واقع تداعی کننده شعار امسال است. هفته معلم مظهر فرهنگ و هفته کار مظهر اقتصاد است. این دو عنصر تاثیرگذاری بسیاری در پیشرفت کشور دارند.

وی با بیان اینکه همدان استانی متمدن و پرظرفیت در فرهنگ است، یادآور شد: همدان در عرصه علم، ادب، پرورش علما و بزرگان و همچنین شعر ظرفیت های زیادی دارد. در همدان 132 انجمن ادبی، 72 مدرسه قرآن و 25 نشریه محلی وجود دارد که این ها باید مورد توجه قرار گیرند. ضمن اینکه وجود 101 مرکز انتشار سبب شده تا همدان تامین کننده نیازهای حوزه چاپی استان های غرب و شمال غرب کشور باشد.

نوش آبادی اضافه کرد: همدان در برگزاری جشنواره های بزرگی مثل فیلم کودک و نوجوان هم پیشینه خوبی دارد. نباید تهران تنها متولی برگزاری جشنواره های بزرگ باشد. اگر یک استان ظرفیت برگزاری یک جشنواره مهم را داشته باشد ما این رصت را از آن استان نمی گیریم.

معاون حقوقی و امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد در پایان اعلام کرد: هنر علاوه بر ماندگاری امروز ابزاری برای رسیدن به تحولات مثبت است.

وی در پایان ابراز امیدواری کردمدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد همدان در اجرای اهداف دولت تدبیر و امید و اعتلای فرهنگ و هنر همدان گام های موثری بردارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: برنامه ، فرهنگی ، قانون ، ارشاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
محمد
۰۰:۱۳ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
ممنون عالی بود