سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آسیب‌های اجتماعی با افسردگی پررنگ می‌شود

بروز افسردگی در میان جوان می‌تواند زمینه بروز آسیب‌های اجتماعی را فراهم کرده و تأثیر بسزایی در کاهش همبستگی اجتماعی و امور شغلی و تحصیلی افراد داشته باشد.

روح‌انگیز لطیفی، جامعه‌شناس در گفتگو با   خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: عدم تأمین نیازهای اولیه، برگ معنویت و بی‌ایمانی، آلودگی صوتی و تغذیه‌ای، بحران‌های سیاسی و اقتصادی، مهاجرت و شکاف جنسیتی از عواملی هستند که می‌توانند موجب بروز افسردگی در افراد شوند.

وی ادامه داد: بروز افسردگی در میان زنان و مردان با هم متفاوت است به طوریکه این امر در آقایان به صورت خشونت و پرخاشگری نمایان شده و می‌تواند در درازمدت موجب بروز جرم و بزهکاری در آنها شود این در حالی است که افسردگی در خانم‌ها به صورت ناراحتی‌های قلبی، انزوا و غم نشان  داده می‌شود.

لطیفی افزود: افسردگی می‌تواند در کاهش همبستگی اجتماعی مؤثر بوده و امور شغلی و تحصیلی هر فرد را به خطر بیاندازد و مانند یک بیماری مسری کل افراد یک خانواده را مبتلا نماید.
وی، با اشاره به اینکه ایمان به خدا می‌تواند در کاهش افسردگی مؤثر باشد، تصریح کرد: اگر اعتماد داشته باشیم که خداوند در تمام لحظات همراه ما است هرگز احساس تنهایی نخواهیم کرد و دچار افسردگی نمی‌شویم.

لطیفی اظهار داشت: بروز افسردگی در جوامع توسعه یافته و در حال توسعه با هم متفاوت است به طوریکه در کشورهای توسعه یافته این امر به دلیل تماشای فیلم‌های خشونت‌آمیز، تأمین کامل نیازها، بی‌مهری والدین، جدایی فرزندان از خانواده نمایان می‌شود اما در کشورهای در حال توسعه به دلیل عدم تأمین نیازهای اولیه، نبود امکانات لازم برای ازدواج، عدم تخلیه هیجانات، نبود امکانات ورزشی به صورت رایگان، آلودگی هوا، افزایش بخشهای محیطی و ... بروز پیدا می‌کند.

وی با اشاره به نقش دولت‌ها در کاهش افسردگی در میان جوانان خاطرنشان کرد: ازدواج بخش طبیعی زندگی هر فرد بود و می‌تواند در تأمین قسمتی از نیازهای انسان مؤثر باشد که تعویق آن موجب بروز افسردگی می‌شود بنابر این دولتها می‌توانند با فراهم کردن امکانات ازدواج از قبیل شغل مسکن و ... و همچنین فراهم نمودن امکانات تفریحی، ورزشی، زمینه‌ی بروز افسردگی را در جامعه کاهش داده و به این وسیله تا حدی از بروز آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن جلوگیری نمایند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اسیب ، اجتماعی ، افسردگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.