سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرانسه و آلمان، روسیه را به تحریم‌های بیشتر تهدید کردند

رسانه‌های فرانسه به نقل از وزیران امور خارجه فرانسه و آلمان اعلام کردند اگر روسیه روند تنش زایی در اوکراین را ادامه دهد با تحریم های بیشتری مواجه خواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، شبکه تلویزیونی فرانس24 و رادیو بین المللی فرانسه در گفتگوی ویژه با  "لوران فابیوس" وزیر امور خارجه فرانسه و "فرانک والتر اشتاینمایر" وزیر امور خارجه آلمان در سفارت این کشور در فرانسه ،دیدگاه و نظر آنها را درباره مسائل و مشکلات پیش روی اروپا و آخرین تحولات جهان به ویژه اوکراین به بحث گذاشتند.

رئیس دستگاه دیپلماسی آلمان در پاسخ به اینکه چرا در اقدامی مشترک با لوران فابیوس باهم به کشورهای  گرجستان ، مولداوی و تونس سفر کرده اند گفت: هدف این بود که دو کشور فرانسه و آلمان از نزدیک تحلیلی مشترک از اوضاع داشته باشند. از این رو ما از برخی کشورهای شرق اروپا از جمله مولداوی که بحران اوکراین و روسیه به شدت تمامیت ارضی این کشور را نیز تهدید می کند دیدار کردیم. هدف دیگر آن بود که ما از مناطقی دیدار کردیم که به طور سنتی بینشی مختلف درباره آنها داشتیم و اکنون می خواستیم  نشان دهیم فرانسه و آلمان به عنوان دو کشور عمده اروپا در حال همسو کردن دیدگاههای خود در این خصوص هستند.    
افزایش تنش های ژئوپلتیک بین اوکراین و روسیه و عمل نکردن روسیه به پیمان ژنو و اینکه اروپا در این باره در نهایت چه موضعی خواهد گرفت دیگر موضوع مورد بحث در این نشست بود.

لوران فابیوس دراین باره گفت موضع ما در این خصوص اعمال رویکرد همزمان قاطعیت و گفتگو است. کاری که روسیه در کریمه انجام داد و این منطقه را به خاک خود ضمیمه کرد اصلا برای ما قابل قبول نیست.زیرا طبق قوانین بین المللی یک کشور نمی تواند بخشی از خاک کشور دیگر را جدا و به خاک خود ضمیمه کند.
از سوی دیگر اروپا باید موضع قاطعی در قبال روسیه بگیرد زیرا اوضاع و تحولاتی که اکنون در شرق اوکراین در حال رخ دادن است بسیار وخیم و نگران کننده است. از این رو، اروپا روند افزایش تحریم ها را در قبال روسیه در پیش گرفته است. اما در عین حال بر گفتگو نیز تاکید داریم زیرا با گفتگو از میزان تنش ها کاسته می شود و ما همین هدف را دنبال می کنیم.

اشتاینمایر درباره اینکه چرا تحریم های اروپا علیه روسیه تاکنون موثر واقع نشده است و رایزنی های آمریکا با همتایان اروپایی اش برای در پیش گرفتن رویکردی هماهنگ و قاطع علیه روسیه گفت: با توجه به آنکه روسیه یکی از شرکای تجاری اصلی آلمان است ما زیاد راضی نیستیم که روسیه به طور کلی مورد تحریم قرار گیرد. اما با این حال ما خود را با اروپا هماهنگ کرده ایم . زیرا بر این باوریم که باید موضع قاطعی در قبال روسیه بگیریم. موضع باید قاطع باشد زیرا بعد از جنگ جهانی دوم دیگر در جهان امروز قابل پذیرش نیست که کشوری ، مرزهای دیگر کشورها را تغییر دهد و بخشی از خاک کشوری را ضمیمه خاک  خود کند.آنچه روسیه در شبه جزیره کریمه انجام داد اصلا قابل پذیرش نیست. از این رو، ما نخستین مرحله از تحریم ها را علیه این کشور اعمال کرده ایم.

فشار آمریکا بر اروپا برای اعمال تحریم های بیشتر بر روسیه با توجه به آنکه شریک اصلی تجاری روسیه است و در نتیجه تحریم های آن نیز موثرتر واقع می شود و برعکس بی میلی اروپا در اعمال تحریم های بیشتر دیگر موضوع این گفتگو بود.

رئیس دستگاه سیاست خارجی فرانسه در این باره گفت همین حالا هم تحریم های قابل توجهی هم در سطح اقتصادی هم در سطح همکاری های نظامی علیه روسیه اعمال شده است.دارایی های شماری از شخصیت های روسی یا اوکراینی همگرا با روسیه مسدود شده است. صدور روادید برای آنها ممنوع اعلام شده است. از این رو ما اکنون برای آخرین بار به روسیه هشدار داده ایم که از ادامه این روند فزاینده تنش پرهیز کند. اگر روسیه این درخواست نپذیرد روشن است تحریم های دیگری علیه این کشور اعمال خواهد شد. اما یک نکته را در این خصوص باید مورد توجه قرار داد و آن این است که تحریم ها باید موثر واقع شود و نمی شود تحریم را فقط برای تحریم اعمال کرد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.