سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آخرین‌ خبرها از برج "ایران زمین"

محمد سالاری، رئیس کمیسون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران گفت: در جلسات مکرر انجام شده در خصوص مقاوم‌سازی پروژه ایران زمین مقرر شده در حال حاضر شهرداری تهران از منبع بودجه خود به پر کردن گود ایران زمین بپردازد و درنهایت منابع آن در محاسبات مالک دیده شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، محمد سالاری، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران در اولین نشست خبری سال 93 خود با اصحاب رسانه و با حضور رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مابین شورای اسلامی شهر تهران و نظام مهندسی استان تهران بپردازند.

براساس این گزارش سالاری با اشاره به اهداف این تفاهم‌نامه اظهار داشت: به منظور بهره‌گیری از توانمندی‌ها،‌ ایجاد و گسترش همفکری و همکاری‌های فنی، مهندسی، علمی، آموزشی و پژوهشی فی‌مابین، تفاهم نامه همکاری بین هیئت رئیسه گروه تخصصی شهرسازی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران و شورای اسلامی شهر تهران به امضا رسید.

وی با اشاره به زمینه‌های همکاری دراین تفاهم نامه بیان داشت: از جمله این همکاری‌ها می‌توان به همکاری در جهت ارتقا، آگاهی و نهادینه کردن نقش مردم و مشارکت واقعی آنها در امور توسعه و عمران و آبادانی شهر تهران، همکاری در زمینه احیا، ‌تقویت و توسعه فرهنگ و ارزش‌های ایرانی و اسلامی در شهرسازی شهر تهران، همکاری در زمینه تشکیل شبکه‌ای از گفتمان تخصصی در حوزه شهرسازی و همکاری در زمینه استفاده از ظرفیت متخصصان شهرساز اشاره کرد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران در ادامه تصریح کرد: اجرایی کردن ماده 33 در سال‌های اخیر بسیار مورد بررسی قرار گرفته و در حوزه بررسی،‌ تصویب و اجرای نقشه‌های مختلف ساخت و ساز اعم از تک بناها و معماری شاهد ورود بسیار جدی نظام مهندسی بوده‌ایم که کارنامه قابل قبولی برجا گذاشته است.

وی افزود: کمیسیون شهرسازی و معماری با توجه به رویکرد شورای چهارم به این نتیجه رسید که یکی از راهکارهای رسیدن به این اهداف تعامل با سازمان‌ها و NGO هاست که این تفاهم‌نامه نیز در این راستا به امضا رسیده است.

سالاری در ادامه این نشست خبری در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی برتکلیف نهایی شناسنامه فنی ساختمان‌ها اظهار داشت: اجرای قانون نظام مهندسی در واقع نظام همکاری مدیریت شهری است و شورای شهر در حال عملیاتی نمودن شناسنامه فنی و هویت ساختمانی است که پیگیری‌های آن در حال انجام است.

وی درادامه در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران در خصوص پروژه ایران زمین در آخرین وضعیت آن بیان داشت: شورای شهر تهران در پیگیری‌های خود درباره پروژه ایران زمین آخرین اقدامات انجام شده این است که پس از تصمیم شورای عالی بیمه و نظر آنان این موضوع به مراجع قضایی رفت و از آن پس این مراجع قضایی هستند که الزامات را مشخص خواهند کرد.

وی ادامه داد: تقاضای شورای شهر ملزم کردن مالک به مقاوم‌سازی این پروژه بود که درنهایت در جلسات کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر به این نتیجه رسیدیم که شهرداری از بودجه خود نسبت به این کار اقدام کند و محاسبات آن نیز از محل محاسبات مالک استفاده شود و مقرر شده این پروژه تا عمق 15متر پر شود تا به نقطه صفرصفر برسد.

سالاری تصریح کرد: و نیز بنابر استعلامی که دادستان مربوطه گرفته شده نیز هزینه‌های خسارتی وارد شده به خانه‌های اطراف ملک پرداخت خواهد شد.

وی در ادامه در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران مبنی بر تخلفات پروژه اطلس مال گفت: تخلفات انجام شده در پروژه اطلس مال اصلا قابل قیاس با پروژه‌ای نظیر ایران زمین نیست و تنها دو طبقه زیرزمین اضافه‌تر از طرح مصوب در کمیسیون ماده 5انجام شده اما پیگیری‌های آن در شورا در حال انجام است و در خصوص مالک آن نیز  هیچ اطلاعی ندارم.

سالاری در ادامه در خصوص برج‌های دوقلو که در کنار برج میلاد در حال ساخت هستند تصریح کرد: در حال حاضر با پیگیری شورا تخلفات انجام شده از سوی برج‌ها متوقف شده چراکه ساخت این برج‌ها بسیار در نمای برج میلاد تاثیرگذار بود و ادامه ساخت آن به نحوی انجام خواهد شد که به نمای برج میلاد لطمه‌ای وارد نکند.

وی در ادامه در خصوص ساخت و سازها در حریم کاخ گلستان و ارتفاعات شمال تهران بیان داشت: ساخت و سازها در حریم کاخ گلستان و یا همان سرای دلگشا پیگیری شده و در حال حاضر مجوز ساخت و ساز به نحوی داده می‌شود که برای کاخ گلستان مشکلی ایجاد نمی‌کند و نیز در ادامه مجوز ابطال این ساخت غیرقانونی نیز پیگیری می‌شود و در حال حاضر در دیوان عدالت اداری در حال بررسی است که متاسفانه اکنون ارتفاع ساخت آن به 17متر رسیده که بیشتر از مصوب کمیسیون ماده 5است.

سالازی افزود: در خصوص ساخت و سازهای ارتفاعات شمال تهران نیز با تاکیداتی که مقام معظم رهبری در این خصوص داشتند پیگیری‌ها به صورت جدی در حال انجام است و مشکلی در این خصوص نخواهیم داشت.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری خاطرنشان کرد: تا سه ماه آینده پهنه جدیدی به نام پهنه بافت تاریخی برای حفاظت از بناهای تاریخی در طرح تفضیلی اضافه خواهد شد.

انتهای‌پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.