سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز/

برداشت 12هزار هکتار گندم و جو از مزارع هندیجان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هندیجان گفت: تاکنون سطحی بالغ بر 10 هزار هکتار از مزارع گندم آبی و دیم، و دو هزار هکتار از مزارع جو برداشت گردیده است .

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ محسنی گفت: عملیات برداشت غلات پاییزه (گندم و جو) در شهرستان هندیجان از 23 فروردین ماه سال جاری آغاز شده و تاکنون سطحی بالغ بر 10 هزار هکتار از مزارع گندم آبی و دیم و دو هزار هکتار از مزارع جو برداشت گردیده است 

وی در خصوص خرید گندم از کشاورزان اظهار کرد: خرید گندم از کشاورزان به صورت تضمینی در دو مرکز خرید در سطح شهرستان صورت می پذیرد و تاکنون بالغ بر 20 هزار تن گندم خریداری شده است .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هندیجان با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 110 دستگاه کمباین در مزارع مشغول به کار هستند، افزود: پیش بینی می گردد عملیات برداشت تا 25 اردیبهشت ماه ادامه یابد.

محسنی در خصوص پیشگیری از ورود آفات و امراض قرنطینه ای به منطقه کار  گفت: ضدعفونی کمباین های مهاجر در محل گلوگاه ورودی شهرستان صورت می پذیرد. همچنین 5 اکیپ برداشت متشکل از کارشناسان فنی این مدیریت کار نظارت بر عملیات برداشت و آفت گیری کمباین ها را انجام می دهند. /س

برچسب ها: برداشت ، گندم ، هندیجان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.