سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری /

اختصاص 500 میلیارد تومان برای زهکشی مزارع مازندران

،استاندار مازندران در نخستین جلسه شورای اداری جویبار با اعلام اینکه بودجه سال جاری نسبت به سال گذشته 29 درصد افزایش داشته است،گفت:برای نخستین بار یک ردیف اعتباری برای زهکشی حدود 45هزار هکتار از اراضی استان در نظر گرفته شد که این رقم در حال حاضر 500 میلیارد تومان است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری

ربیع فلاح جلودار یکی دیگر از برنامه های مهم استان در بخش کشاورزی را قرار دادن برنج مازندران بعنوان یک کالا در سبد غذایی مردم ایران عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه بهترین محصول تولید شده در استان برنج است که با انجام این امر می توان کمک قابل توجهی به کشاورزان استان کرد.

مقام ارشد استان عرضه و تقاضا در بخش مرکبات را در استان ناهماهنگ خواند و افزود: در چند سال اخیر کشت مرکبات در استان بسیار بالا بوده و این موجب ناهماهنگی در بخش عرضه و تقاضا شده است.

فلاح توجه به بخش صادرات مرکبات را مهم ارزیابی کرد و اظهارداشت: برای پیشرفت بخش شیلات و شهرک های صنعتی هماهنگی هایی با بانک های عامل صورت گرفته که در ارائه تسهیلات به این دو حوزه همکاری های لازم را داشته باشند.

وی از وجود 153 واحد صنعتی در شهرک صنعتی جویبار اشاره و اذعان داشت: از این تعداد فقط 60 واحد در حال فعالیت هستند که برای راه اندازی دیگر واحد ها باید اقدامات جدی صورت گیرد.

فلاح به 18 کیلومتر ساحل بکر شهرستان اشاره و افزود: امروز گردشگری نقطه تلاقی بین اقتصاد و فرهنگ است.

استاندار مازندران به شعار سال جاری مقام معظم رهبری با عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی اشاره کرد و گفت: تمام مدیران استان باید در جهت منویات مقام معظم رهبری حرکت کنند.

وی با بیان اینکه در راستای شعار رهبری چهار کمیته اقتصادی، فرهنگی، مدیریت جهادی و عزم ملی تشکیل شده است، اظهارداشت: کارگروه های مختلفی در راستای این کمیته ها تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه اگر حوزه فرهنگ بر اساس فرهنگ اسلامی شکل گیرد بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور حل خواهد شد، افزود: امروز کشور جمهوری اسلامی ایران در همه حوزه ها مستقل است و این استقلال را مدیون خون شهدا می داند.

استاندار مازندران با بیان اینکه باید با تفکر مدیریت جهادی استان را آباد کنیم، اذعان داشت: شهرستان جویبار در سه حوزه کشاورزی، صنعت و گردشگری دارای شاخصه های ممتازی است و برای توسعه این بخش ها باید جذب اعتبارات خوبی صورت گیرد./س

برچسب ها: زهکشی ، مزارع ، مازندران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.