سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محمود عباس هولوکاست را مخوف‌ترين جنايت عصر مدرن ناميد

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز یکشنبه در محکم‌ترین اظهار نظرش درباره نسل کشی نازی‌ها ، کشتار یهودیان در واقعه هولوکاست را " فجیح ترین جنایت " علیه بشریت در عصر مدرن نامید.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران خبرگزاری فرانسه گزارش داد، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز یکشنبه در محکم‌ترین اظهار نظرش درباره نسل کشی نازی‌ها ، کشتار یهودیان در واقعه هولوکاست را " فجیح ترین جنایت " علیه بشریت در عصر مدرن نامید.

این اظهارات در زمان حساس تلاش‌های صلح تحت رهبری امریکا در حالی مطرح شده است که اسرائیل هفته گذشته مذاکرات صلح را به دنبال توافق محمود عباس با جنبش اسلامی حماس برای تشکیل دولت توافقی ، به حال تعلیق درآورد. 

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه‌ای که تنها چند ساعت پیش از آغاز سالروز گرامیداشت هولوکاست منتشر شد،  با خانواده شش میلیون یهودی که از سوی رژیم نازی کشته شدند ابراز همدردی کرد.

وی گفت آن چه که در خصوص یهودیان در هولوکاست صورت گرفت ، مخوف‌ترین جنایتی است که در عصر مدرن علیه بشریت صورت گرفته است. محمود عباس همچنین با خانواده قربانیان و دیگر افراد بی‌گناهی که از سوی نازی‌ها به قتل رسیدند ، ابراز همدردی کرد.

وی افزود : در روز غم انگیز یادبود هولوکاست ، ما از اسرائیل می‌خواهیم از فرصت به دست آمده کنونی برای برقراری صلح جامع و عادلانه در منطقه بر اساس طرح ایجاد دو کشور مستقل و زندگی صلح آمیز اسرائیل و فلسطین در کنار هم و در صلح و امنیت استفاده کنند.

اسرائیل در شامگاه روز یادبود هولوکاست برای گرامیداشت یاد قربانیان کشتار نازی‌ها، دو دقیقه سکوت و مراسم ویژه اجرا می‌کند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.