سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اگر در ورزش سرتان ضربه خورد، مراقب این علائم باشید

ورزشکاران در صورت دیدن سانحه به ویژه در ناحیهٔ سر باید به برخی علائم در وضعیت بدنشان توجه نمایند زیرا این علائم می‌تواند هشدار جدی برای آنها باشند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، پژوهشگران با مطالعه بر روی فوتبالیست‌هایی که در اثر ورزش دچار آسیب و ضربه و به سر شده‌اند اعلام کرده‌اند که عوارض ناشی از ضربهٔ مغزی حتی تا ۶ ماه پس از بروز آسیب می‌تواند به حالت نهفته وجود داشته باشد.

گفتنی است، پزشکان از بین رشته‌های ورزشی رشتهٔ فوتبال را جز یکی از پرخطر‌ترین رشته‌ها به لحاظ آسیب به سر معرفی کرده‌اند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، دانشمندان این نتایج را با بررسی توسط عکسبرداری MRI از مغز فوتبالیست‌های داوطلب در طول یک فصل از بازی‌ها به دست آورده‌اند.

پزشکان اعتقاد دارند تغییرات در مادهٔ سفید مغز می‌تواند حتی بیشتر از ۶ ماه به حالت مخفی باقی بماند و پس از آن علائم اصلی ضربهٔ مغزی در افراد ظاهر شود.

پزشکان هشدار می‌دهند، افراد ورزشکار بایستی نسبت به علائمی مانند سردرد، مشکل در تمرکز بر روی کار‌ها دیدن اشیا و یا خواندن متون، حساسیت به نور، صدا و همینطور داشتن سرگیجه حساس باشند زیرا این موارد می‌تواند نشانه‌های ناشی از ضربهٔ مغز باشند و در این صورت لازم است سریعاً فرد ورزشکار تحت معاینات پزشکی قرار بگیرند.


انتهای پیام/
برچسب ها: ضربه ، مغز ، ورزش ، تمرکز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.