سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تهیه کننده سینما؛

صنعت گیم از توان بالا برای تجاری‌سازی و جذب مخاطب انبوه برخوردار است

ابرهیم اصغری از تهیه کنندگان سینما ارتباط میان صنعت گیم و سینما را ضروری خواند و گفت: صنعت بازی‌های رایانه‌ای با توجه به ظرفیت مناسب این بخش و بهره‌گیری از تولیدات پرمخاطب سینمایی از توان مناسب برای تجاری‌سازی برخوردار است.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ اصغری بازی‌های رایانه‌ای را صنعتی نوپا  در ایران دانست و گفت: این هنر - صنعت برای شکوفایی و توسعه  به توجه جدی دستگاه‌های مختلف و مسوولان نیاز دارد.

تهیه کننده فیلم شور شیرین، بهره گیری از ظرفیت‌های فرهنگی و اسطوره‌ای در تولید اثر در حوزه گیم را از راهکارهای اقتصادی کردن تولیدات این بخش عنوان کرد و ادامه داد: فعالان این بخش با توجه به ظرفیت موجود می توانند در زمینه آثار جذاب و پرمخاطب اقدام کنند. تولید کمی و کیفی بازیهای بومی به همراه تبلیغ مناسب برای آثار ایرانی  این حوزه را در چرخه اقتصادی قرار خواهد داد.

وی توضیح داد: مخاطب بازی های رایانه ای را اغلب کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند، برای شناخت نیاز و ورود به بازار داخلی و خارجی نیازمند سرمایه گذاری و رشد اقتصادی در حوزه سرگرمی هستیم.

تهیه کننده فیلم به کبودی یاس، به ضرورت تولید گیم از آثار مناسب و ارزنده سینمایی بخصوص در حوزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: با ساخت آثار یادشده کودکان، نوجوانان و جوانان با رویدادهای انقلاب و دوران دفاع مقدس آشنا می‌شوند. گیم از حوزه‌های بسیار تاثیر گذار و پرمخاطب است که اغلب گروه‌های سنی را در برمی گیرد.
 
به عقیده این تهیه کننده سینما، بهره گیری مطلوب و حرفه ای  از عنصر فرهنگ و داشته های بومی در تولید گیم ایرانی برای جذب مخاطب و ایجاد اعتماد نزد خانواده ها ضروری است. گیم جذاب، مفید و محتوایی مخاطبان را  به خود جذب می کند.

اصغری همچنین ارتباط بین سینما و گیم را برای توسعه و فراگیری در این عرصه با اهمیت دانست و گفت: سینماگران به ویژه چهره‌های شناخته شده می‌توانند در معرفی تولیدات داخلی گیم به مخاطب در امر تبلیغ کمک کنند. زمینه تولید بازی از تولیدات تلویزیونی و سینمایی و استفاده از ظرفیت های مشترک سینما و گیم نیز در این زمینه تاثیر گذار است.

تهیه کننده فیلم سینمایی به کبودی یاس، همچنین یادآورشد که بخش خصوصی با مشاهده اقبال مخاطب به گیم ایرانی برای سرمایه گذاری در این بخش ترغیب خواهد شد. زمینه جذب سرمایه بخش خصوصی می بایست از طریق تثبیت قوانین و صیانت  از آثار فرهنگی و هنری و بالا رفتن بازگشت سرمایه از طریق نهادهای مسوول ایجاد شود.

منبع: بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای

 • همراه وبگردی ٢٠:٣٠ باشید




تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.