سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

برطرف شدن کم آبی دریاچه ارومیه بهانه ای برای افزایش راندمان تولید

مدیر دفتر محیط زیست و توسعه پایدار سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: افزایش راندمان تولید، بهبود کیفیّت محصولات، کاهش ضایعات و تولید محصول سالم با برطرف شدن کم آبی در دریاچه ارومیه قابل پیش بینی است.

احمد بایبوردی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، افزود: با در نظر گرفتن کم آبی در استان استفاده از علوفه تَر برای دام ها قابل توصیه بوده و آب موجود در علوفه به مصرف دام می رسد.

وی ادامه داد: مصرف بهینه آب می تواند به عنوان راهکاری تاثیرگذار با در نظر گرفتن کم آب شدن دریاچه ارومیه قابل توصیه است.

بایبوردی اظهار داشت: با اختصاص یارانه به زارعان و باغداران و امکانپذیر شدن بهره گیری از سیستم های نوین آبیاری می توان در میر تولید نیز به نوعی از بهره برداران حمایت نمود.

مدیر دفتر محیط زیست و توسعه پایدار سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: تولید پایدار با صرفه جویی، خاک ورزی حفاظتی و مدیریت بقایای گیاهی و تولید سالانه دو میلیون تن محصول زراعی، باغی، دامی و شیلات دور از انتظار نخواهد بود.

بایبوردی تاکید کرد: برای مقابله با بحران خشک شدن دریاچه ارومیه، افزایش سطوح کشت در پیرامون حوزه آبریز این دریاچه متوقف شده است و با کشت محصولاتی که نیاز آبی کمی دارند ضمن تداوم تولید، از بروز خطرات زیست محیطی جلوگیری می شود./س
 
 
 
برچسب ها: افزایش ، راندمان ، تولید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.