سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندرعباس /

تبدیل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس به بزرگ‌ترین مناطق اقتصادی کشور

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس گفت: این منطقه به دلیل مزیتهای نسبی فراوان، آمادگی جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی را دارد.


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بندرعباس هندیان افزود: قرار گرفتن در مهمترین نقطه راهبردی جهان و دسترسی به آبهای آزاد، وجود منابع عظیم انرژی نفت و گاز و پالایشگاه و همجواری استان با مهمترین معادن سنگ آهن از مزیت های سرمایه گذاری در منطقه ویژه معدنی خلیج فارس محسوب می شود.

وی تصریح کرد: درحال حاضر زمینه های زیادی برای تکمیل زنجیره فولاد که ظرفیت خالی دارد فراهم است که نیاز به سرمایه گذاری دارد.

هندیان گفت: حضور شرکت‌های عظیم فولادی و سرمایه گذاران در بخش‌های صنعتی، معدنی و تولیدی، این منطقه را در آینده نزدیک به یکی از بزرگ‌ترین مناطق اقتصادی کشور تبدیل می‌کند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس افزود: پارسال در تولید آهن اسفنجی، شمش آلومینیوم، شمش روی و شمش فولاد در شرکت‌های مستقر در این منطقه، به لحاظ وزنی افزایشی معادل 42 درصد نسبت به سال قبل از آن داشتیم.

هندیان افزود: با بهره برداری کارخانجات فولاد هرمزگان، فولاد کاوه جنوب، آلومینیوم المهدی، آلومینیوم هرمزآل و شرکت تولید روی بندرعباس علاوه بر تولید و رونق اقتصادی کشور برای بیش از 12 هزار نفر در این منطقه شغل ایجاد شده است.

منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس با پنج هزار هکتار وسعت در ۱۳ کیلومتری غرب شهر بندرعباس قرار دارد.
انتهای خبر/
برچسب ها: منطقه ، ویژه ، اقتصادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.