سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زندگی در محیط‌های شلوغ "عامل گسترش گال"

گزارش‌های جهانی نشان می‌دهند که زندگی در محیط‌های اجتماعی شلوغ، از مهمترین دلایل شیوع گال و گسترش این بیماری در جهان در چند دهه اخیر بوده است.

موسی رحمانی نژاد کارشناس ارشد انگل شناسی پزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: گال نوعی بیماری عفونی خارش‌دار است که شیوع زیادی در سراسر جهان دارد. 

وی با بیان اینکه خارش نشانه مهم بیماری گال است، اظهار داشت: بروز ضایعات پوستی قرمز رنگ و برجسته، تورم موضعی،بثورات جلدی و مشکلات زیر پوستی از دیگر علائم گال است. 

رحمانی نژاد تاکید کرد: گزارش‌های جهانی نشان می‌دهند، که زندگی در محیط‌های اجتماعی‌ شلوغ، از مهمترین دلایل شیوع گال و گسترش این بیماری در جهان در چند دهه اخیر بوده است. 

وی یادآور شد: استفاده مشترک از لوازم و وسایل، خوابیدن در یک بستر و انتقال از راه لباس و وسایل آلوده و همچنین قرار گرفتن در اماکن شلوغ از جمله مهدهای کودک و مدارس، از دیگر راههای انتقال بیماری گال است. 

رحمانی نژاد در خصوص راههای پیشگیری از گال نیز گفت: رعایت بهداشت فردی و نظارت روزانه، پرهیز از استفاده مشترک از لوازم و وسایل، عدم استراحت در محیط‌های غیر بهداشتی و پرهیز از تماس با افراد آلوده، از مهمترین راههای پیشگیری از بیماری گال است. 

انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.