سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

2 نامزد پيشتاز انتخابات ریاست جمهوری افغانستان از عملکرد کميسيون انتخابات شکایت کردند

ستادهای انتخاباتی دو نامزد پیشتاز ریاست‌جمهوری افغانستان از عملکرد کمیسیون انتخابات این کشور شکایت دارند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ ستادهای انتخاباتی دو نامزد پیشتاز ریاست‌جمهوری افغانستان از عملکرد کمیسیون انتخابات این کشور شکایت دارند.

 "سید حسین آقا فاضل سنگچارکی" یکی از سخنگویان ستاد «عبدالله عبدالله» گفت: این ستاد از عملکرد کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان راضی نیست زیرا اگر شمارش آرا با شفافیت و درستی انجام می‌شد ، انتخابات به دور دوم نمی‌کشید.

وی تصریح کرد: نتایج چهارصد و چهل و چهار مرکز تاکنون وارد سیستم مرکزی کمیسیون انتخابات نشده است و آرای باطل شده نیز باید مورد بررسی قرار گیرد.

سنگچارکی گفت: نتایج حوزه‌های رای‌گیری در اختیار ما قرار دارد و از کمیسیون مستقل انتخابات می‌خواهیم نتایج انتخابات را در پایگاه اینترنتی خود حفظ کند تا نتایج را مقایسه کنیم.

"حمید الله فاروقی" یک عضو ارشد ستاد انتخاباتی "اشرف غنی احمدزی" نیز گفت: نتایج اعلام شده مشکوک است زیرا به تخلفات انتخاباتی رسیدگی نشده است.

وی افزود: آرای تقلبی ، جعلی و نادرست وارد سیستم مرکزی کمیسیون انتخابات شده است.

براساس اعلام نتایج ابتدایی انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان ، عبدالله عبدالله با کسب چهل و چهار ممیز نه دهم درصد در جایگاه نخست و اشرف غنی احمدزی با کسب سی و یک و نیم 
درصد در جایگاه دوم قرار دارد. با توجه به این ارقام هیچ یک از نامزدها نتوانستند پنجاه درصد به علاوه یک رای را به دست آورند و انتخابات ریاست‌جمهوری به دور دوم خواهد رفت.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.