سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

برخی شهرهای بزرگ به مناطق ویژه فناوری تبدیل می شوند

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت‌علوم، تحقیقات و فناوری از برنامه ایجاد تحول در شهرهای بزرگ کشور که به سطح قابل قبولی از رشد اقتصادی رسیده اند، با راه اندازی مناطق ویژه فناوری خبر داد

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

  دکتر مصطفی کریمیان اقبال درکرمانشاه گفت: در دهه اخیر اقدامات بسیار خوبی از جنبه های حقوقی، فرهنگی و مالی در خصوص پارک ها و مراکز رشد در کشور انجام شده که دستاورهای خوبی را نیز به دنبال داشته است که به عنوان نمونه می توان به قوانین حمایت از شرکت های دانش بنیان اشاره کرد.

وی افزود: در زمینه فرهنگی نیز تلاش های خوبی برای نهادینه کردن اهمیت پارک ها و مراکز رشد در کشور انجام شده که بر همین اساس حمایت های مالی خوبی نیز از این بخش ها به عمل آمده است.

کریمیان اقبال با بیان اینکه متاسفانه هنوز فرهنگ کارآفرینی میان دانشگاهیان و فارغ التحصیلان نهادینه نشده است، گفت: دفتر برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت‌علوم چهار برنامه را در دستور کار خود قرار داده است که اولین آنها توانمند سازی پارک ها و مراکز رشد از جنبه کیفی است.

در سال های اخیر این نهادها از نظر کمی رشد خوبی داشته اند، اما از جهت کیفی به واقع می توان گفت که برخی از این پارک ها و مراکز رشد نتوانسته اند سهم خوبی در ارتقاء ارزش افزوده برای کشور داشته باشند، بر این اساس درصددیم تا از ظرفیت انجمن پارک ها و مراکز رشد در جهت توانمند سازی شرکت های دانش بنیان استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در سال های اخیر همواره گفته شده که پارک ها و مراکز رشد حلقه واسطه دانشگاه و صنعت هستند، اما برای تحول خود دانشگاه ها گام اساسی برداشته نشده است، بنابراین ایجاد دانشگاه کارآفرین با همکاری داوطلبانه سه دانشگاه را در دستور کار قرار داده ایم تا با کمک پارک ها و مراکز رشد بتوانند به سمت تولید دانش فنی حرکت کنند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت‌علوم برنامه دیگر این دفتر را تحول در حوزه صنعت عنوان کرد و گفت: برقراری ارتباط و تعامل بیشتر با صنعت در راستای توسعه تکنولوژی از برنامه های دیگر است.

ما حدود100 سال است که در کشورمان صنعت نفت ملی شده اما سهم زیادی در تولید تکنولوژی نداشته و هنوز از خارج از کشور تکنولوژی ها را وارد می کنیم، بنابراین باید با کمک پارک ها و مراکز رشد صنعت را قوی کنیم تا کارهای ناتمام گذشته به اتمام برسد/س


برچسب ها: کرمانشاه ، مناطق ، ویژه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.