سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

نرخ تورم در استان اردبیل 2 درصد بالاتر از میانگین کشوری است

معاون برنامه ریزی استاندار اردبیل گفـت:با سیاست های دولت تدبیر و امید نرخ تورم از 44 درصد هم اکنون به 12 درصد کاهش یافته است اما در استان اردبیل این نرخ 2 درصد بیش تر از میانگین کشوری است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ محمدباقر بهشتی با بیان این که با وجود اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها هیچ گونه افزایش قیمتی تا خردادماه نخواهیم داشت ، افزود : هر گونه افزایش قیمت در کالاها و خدمات با مصوبه و مجوز ستاد تنظیم بازار صورت خواهد گرفت تا مردم در تهیه کالاهای اساسی خود در مضیقه قرار نگیرند تا بدین طریق از افزایش قیمت ها به طور خودسرانه جلوگیری شود.
وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم از حوزه اشتغال وارد شده و مشکلات مربوط به اشتغال و بیکاری را رفع کنیم باید تورم را کاهش دهیم که این امر خود نیاز به دقت و توجه کافی دارد چرا که عدم توجه در این زمینه سبب تعطیلی واحدهای صنعتی و تولیدی شده و در نتیجه بیکاری را افزایش می دهد.

بهشتی گفت: کنترل تورم و تثبیت قیمت ها در بازار نیازمند همکاری تمامی دستگاه های دولتی و بخش خصوصی است.
وی افزود: در صورت اجرای درست هدفمندی یارانه از مرحله اول ما باید شاهد واقعی شدن قیمت کالاها و خدمات و نیز حامل های انرژی از سال 89 می شدیم به طوری که باید از این محل 30 درصد درآمدها به تولید ، 20 درصد به بیمه و سلامت و 50 درصد به صورت یارانه نقدی به مردم پرداخت می شد.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: اردبیل ، نرخ ، تورم ، استان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.