سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردوغان : اعتراضات پارک گزی نخستين مرحله تلاش برای کودتا بود/ از نامزد حزب عدالت و توسعه در انتخابات رياست جمهوری حمايت کنيد

"رجب طیب اردوغان"نخست وزیر ترکیه اعتراضات سال گذشته در این کشور موسوم به اعتراضات پارک گزی استانبول را نخستین مرحله تلاش برای کودتا در ترکیه دانست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه ملیت چاپ ترکیه ،نخست وزیر ترکیه در سخنرانی خود در تجمع تبلیغاتی در قونیه گفت:  اعتراضات سال گذشته در این کشور موسوم به اعتراضات پارک گزی استانبول را نخستین مرحله تلاش برای کودتا در ترکیه دانست.

 "رجب طیب اردوغان" گفت : مردم ترکیه از دولت کنونی بسیار رضایت دارند اما برخی ها که منافع فردی و گروهی آنان لطمه دیده است از دولت من راضی نیستند. 

وی گفت : کسانی که میلیاردها دلار از راه ربا سود به دست می آوردند از ثبات اقتصادی ترکیه ناراحتند. 

اردوغان گفت : آنان از سیاست‌های دولت ترکیه که در داخل و خارج از حق دفاع و دست یاری به طرف مظلومان دراز می کند ، از روند حل مسئله کردها و تحکیم برادری و مودت در جامعه ترکیه ، رشد ترکیه و تقویت جایگاه این کشور در منطقه و جهان راضی نیستند.

اردوغان مخالفان خود را متهم کرد که قصد داشتند همان طرحی را که در مصر و اوکراین اجرا کردند در ترکیه نیز اجرا کنند و این کشور را تضعیف و به بی ثباتی سوق دهند. 

نخست وزیر ترکیه با اشاره به اینکه 10 اوت انتخابات ریاست جمهوری ترکیه برگزار خواهد شد ، گفت : حزب عدالت و توسعه کاندیدای خود را برای ریاست جمهوری تعیین خواهد کرد.

 اردوغان  خطاب به فتح الله گولن رهبر یک گروه دینی در ترکیه گفت:« به داخل کشور بیا، نیازی نیست در ایالت پنسیلوانیای آمریکا مقیم باشی و  از آنجا علیه کشور توطئه کنی، زیان این توطئه ها روزی به سوی تو برخواهد گشت.»

وی در سخنان خود یاد بزرگانی از تاریخ اسلام چون مولانا جلال الدین رومی، شمس تبریزی، صدرالدین قونیوی، محی الدین عربی و سلاطین سلجوقی را که در قونیه فعالیت می کردند گرامی داشت و از آنان به عنوان بزرگانی در فتح آناتولی و گسترش تمدن اسلامی در ترکیه یاد کرد.


وی ابراز امیدواری کرد ،‌ کاندیدای این حزب در دور اول انتخابات به ریاست جمهوری ترکیه انتخاب شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: اردوغان ، کودتا ، پارک ، گزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.