سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

سلامت افراد به عنوان زير بنای توسعه پايدار است

توسعه پايدار نيازمند سلامت افراد به عنوان زير بنای توسعه پايدار است و در اين راستا وزارت بهداشت، بر اساس نياز روز جامعه، شعار هفته سلامت را يک عمر سلامت، با خودمراقبتی برگزيد که اين شعار خود مستلزم توسعه سلامت جوامع است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛معاون غذا و داروی دانشگاه و رئيس دانشکده داروسازی در نشست مطبوعاتی خود شيوع بسياری از بيماری ها را، ناشی از عدم رشد فرهنگ و عادت های غلط در مصرف غذاها برشمرد که نقش مستقيمی در سلامت افراد جامعه دارد و حيطه های رشد فيزيکی، اجتماعی، جسمی، روحی و روانی فرد را در دوران رشد تحت الشعاع قرار می دهد .

حميدی، با اشاره به وظيفه سنگين رسانه ها در حيطه اطلاع رسانی و مهندسی فرهنگی، رسانه ها را افسران جنگ فرهنگی برشمرد و افزود : يکی از عرصه های مهم و مورد توجه در آموزه های دينی و اجتماعی حوزه سلامت شعار انسان سالم، محور توسعه پايدار است که با اين عنوان تکليف و وظيفه آحاد جامعه و نهادهای فرهنگ محور و در رأس آنها رسانه ها را روشن می سازد .

وی توسعه را الزام هر جامعه جهت جلوگيری از محو شدن در جامعه جهانی برشمرد و تصريح کرد : توسعه پايدار نيازمند سلامت افراد به عنوان زير بنای توسعه پايدار است .

رئيس دانشکده داروسازی، يادآور شد : عنصر اصلی در خودمراقبتی خود فرد است که بايد حس همکاری با درمان، اعتقاد و باور رفتاری و پای بندی به اجرای دستورات داشته باشد .

حمیدی تاکید کرد :در غير اين صورت تمامی تلاش ها در بحث خودمراقبتی بی حاصل و سبب آسيب رساندن به خود، خانواده و جامعه است و همچنين باعث مراجعات مکرر به پزشک و تحميل هزينه های اضافی بر دوش خانواده و جامعه است .

وی با تأکيد بر تأثير تنگاتنگ و انکار ناپذير دو عامل زير ساخت ژنتيکی و سبک زندگی، با طول عمر افراد، اظهارکرد: سبک زندگی در خودمراقبتی، شامل تمامی کارها و فعاليت های يک فرد در طول يک شبانه روز است که تصور مثبت در اين رابطه، بدون توجه به رعايت فرهنگ تغذيه، تصور باطليست .

اين مقام مسئول در دانشگاه ، صنعتی شدن جوامع و اشتغال همزمان والدين، به هم خوردن زنجيره وعده های غذائی خانواده ها را عامل مهمی در بروز بيماری ها برشمرد و خاطر نشان کرد :خانواده ها بايد با اولويت قرار دادن تغذيه اعضای خانواده، سبب افزايش بهره وری شوند/س .



برچسب ها: سلامت ، افراد ، توسعه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.