سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری/

افزایش 150 درصدی درآمد حاصل از زکات در مازندران

درآمد حاصل از زکات در مازندران پارسال 150 درصد افزایش داشت.

طهماسب‌پور در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری گفت:میزان زکات جمع‌آوری شده پارسال 20 میلیارد و 300 میلیون تومان بوده که نسبت به سال 91، 150 درصد افزایش درآمد داشته است.

وی بیان داشت:از این میزان 3 میلیارد و 200 میلیون تومان زکات واجب از قبیل گندم،جو و گوسفند و 17 میلیارد و 100 میلیون تومان زکات مستحبی از قبیل برنج، مرکبات و مرغ بوده است.

قائم‌مقام کمیته امداد امام خمینی مازندران تصریح کرد:از کل زکات جمع‌آوری شده 15میلیاردو500 میلیون تومان سهم فقرا ونیازمندان درتهیه جهیزیه،درمان،تحصیل، ساخت وتعمیرمسکن،ساخت و تعمیر سرویس بهداشتی،خوراک و پوشاک و 4 میلیارد و800میلیون تومان سهم 122طرح عمرانی شامل 79 مسجد،24 حسینیه،چهار امام‌زاده،چهار خانه عالم،سه غسالخانه،یک حوزه علمیه،یک خانه قرآن، زیباسازی روستا،مصلی،حمام،بهسازی روستا،راهسازی روستایی و یک مدرسه است.

طهماسب‌پور خاطرنشان کرد:اجناسی که توسط کشاورزان و باغداران به ستاد زکات تحویل داده شد شامل 33 هزار کیلوگرم گندم،5 هزار کیلوگرم جو، 12 راس گوسفند، 65 هزار کیلوگرم برنج، 107 هزار کیلوگرم مرکبات و 800 کیلوگرم مرغ است که به صورت کامل بین فقرا تقسیم شد.

وی از تهیه جهیزیه 340 میلیون تومانی از محل مبالغ جمع‌آوری شده زکات برای 150 نوعروس در استان خبر داد.

این مسئول ادامه داد:در مقابل زکات جمع‌آوری شده در روستاها و مناطق برای تشویق و ترغیب عموم مردم 200 میلیون تومان به فقرا و نیازمندان ارسال شد و 590میلیون تومان در مرحله اول به تمامی طرح‌های عمرانی مناطق زکات دهنده اختصاص داده شد که قول مرحله دوم هم به آنها داده شد.

طهماسب‌پور تصریح کرد:در طرح شجره طیبه تاکنون 460 درخت از سوی باغداران استان به کمیته امداد اهداء شد که هر ساله محصولات آن به نیازمندان داده می‌شود.

قائم‌مقام کمیته امداد امام خمینی مازندران از جمع‌آوری 350 میلیون تومان زکات فطریه پارسال در استان خبر داد و افزود:پارسال از مجموع زکات جمع‌آوری شده در سطح استان،شهرستان قائمشهر با 2میلیارد و 52میلیون تومان رتبه نخست، شهرستان بابل با 2میلیارد و 404میلیون تومان رتبه دوم و شهرستان آمل با 2 میلیارد و 328 میلیون تومان رتبه سوم استانی را به‌دست آوردند.

انتهای پیام/ش ک

برچسب ها: درآمد ، زکات ، مازندران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.