سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لرستان/

شکار ممنوع در۱۰۶ هزار هکتار از مناطق لرستان

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: سه منطقه شکار و صید ممنوع ۸۰ پهلو با مساحت ۱۸ هزار و ۵۰۰ هکتار، گرین ۶۵ هزار و چهارشاخ نورآباد ۲۳ هزار هکتار به عنوان منطقه محافظت شده معرفی و تصویب شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان؛ محمدحسین بازگیر اظهار کرد: در حال حاضر پنج منطقه حفاظت شده در استان لرستان داریم که این مناطق حدود 7.9 درصد از مساحت استان لرستان را تشکیل می دهند.
وی افزود: در سال های گذشته فقط سه منطقه از لرستان محافظت شده بود که 6.22 درصد از مساحت استان را تشکیل می داد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان بیان کرد: قبلاً مناطق حفاظت شده، سفیدکوه خرم‎آباد با مساحت 70 هزار هکتار، اشترانکوه 106 هزار، تالاب‎های پلدختر 15 هزار، اثر طبیعی ملی غار ماهی کور و دو منطقه شکار و صید ممنوع وجود داشت.
بازوند تصریح کرد: در حال حاضر بخشی از منطقه حفاظت شده اشترانکوه به پناهگاه حیات وحش ارتقاء پیدا کرده که مصوبه آن را ابتدای امسال گرفتیم و در آن 25 هزار هکتار از اشترانکوه جدا می‎شود.
وی عنوان کرد: سه منطقه شکار و صید ممنوع هشتاد پهلو با مساحت 18 هزار و 500 هکتار، گرین 65 هزار و چهارشاخ نورآباد 23 هزار هکتار معرفی و تصویب شد.
وی افزود: همچنین دو زیستگاه سمندر لرستانی با مساحت 24 هزار هکتار و سرکن عبدولی در کوهدشت که یک زیستگاه جنگلی تپه ماهوری بوده و محل زیست آهو در استان است.
انتهای پیام/ش ک
برچسب ها: شکار ، ممنوع ، هکتار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.