سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برغوثی :دولت وحدت ملی 3 وظیفه مهم و اساسی برای برقراری صلح دارد

یکی از اعضای هیئت سازمان آزادیبخش فلسطین برای برقراری آشتی ملی گفت دولت وحدت ملی که قرار است ظرف یک ماه اینده به ریاست رئیس تشکیلات خودگردان برگزار شود ، سه وظیفه مهم و اساسی خواهد داشت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری سما از رام الله ، یکی از اعضای هیئت سازمان آزادیبخش فلسطین ( ساف) برای برقراری آشتی ملی گفت دولت وحدت ملی که قرار است ظرف یک ماه اینده به ریاست  محمود عباس رئیس  تشکیلات خودگردان برگزار شود ، سه وظیفه مهم و اساسی خواهد 
داشت .
"مصطفی البرغوث"ی که دبیر کل تشکل ابتکار ملی فلسطین نیز محسوب می شود ، گفت  وظیفه  اصلی دولت  فن سالار فلسطین این  است که  مقدمات برگزاری انتخابات شورای قانون گذاری و ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین را در زمان تعیین شده فراهم سازد.

 البرغوثی افزود حل مسایل مهم از جمله پایان دادن به تحریم ها علیه  نوار غزه وظیفه  دوم  این دولت خواهد بود زیرا تحریم ها و  اختلاف های داخلی صدمات بسیار  سنگینی بر ساکنان نوار غزه وارد کرده است و دولت باید بکوشد به شیوه های گوناگون مانند  رسیدن به تفاهم با مقامات مصر درباره گذرگاه مرزی رفح به مشکلات ساکنان غزه پایان دهد .

 مصطفی البرغوثی  تاکید کرد وظیفه سوم دولت وحدت ملی فراهم کردن  شرایط لازم برای اجرای سایر مفاد موافقتنامه آشتی ملی خواهد بود زیرا کمیته های ویژه آشتی ملی برای رسیدن به  اهداف مورد  نظر باید همه جانبه حمایت شوند  و این امر فقط از طریق پشتیبانی فراگیر دولت میسر خواهد شد . 

  مصطفی البرغوثی در ادامه به سرویس های امنیتی در  کرانه باختری رود اردن و نوار غزه درباره  هرگونه تعرض به فعالان سیاسی و یا تلاش برای  محدود کردن آزادی های سیاسی هر یک از احزاب و گروههای فلسطینی هشدار داد .

وی افزود محمود عباس وعده داده است  همه مسایل مربوط به بازداشت سیاسی افراد را دراراضی فلسطین  با دقت پیگیری کند تا این پرونده به طور کامل بسته شود .




انتهای پیام/
برچسب ها: برغوثی ، دولت ، وظیفه ، مهم ، برقراری ، صلح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.