سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعلام آمادگی اسلواکی برای فروش مقادير محدود گاز به اوکراين

اسلواکی روز شنبه برای فروش مقادیر محدود گاز طبیعی به اوکراین اعلام آمادگی کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاری رویترز،  اسلواکی روز شنبه برای فروش مقادیر محدود گاز طبیعی به اوکراین اعلام آمادگی کرد.

وزارت اقتصاد اسلواکی در بیانیه ای ضمن اعلام این خبر، خاطر نشان کرد توافق نامه فروش مقادیر محدود گاز طبیعی به اوکراین روز دوشنبه میان دو کشور امضا خواهد شد.

این توافق در حالی صورت می گیرد که روسیه بهای گاز طبیعی را که به اوکراین صادر می کند دو برابر و نیز تهدید کرده است به دلیل بدهی های اوکراین، فروش گاز را به آن کشور متوقف خواهد کرد. همین موضوع، کیف را بر آن داشته است که در جستجوی منابع جایگزین برای تامین گاز مورد نیاز خود باشد.

در توافق نامه ای که قرار است روز دوشنبه میان اسلواکی و اوکراین امضا شود، بازسازی و احیای یک خط لوله بدون استفاده پیش بینی شده است. از طریق این خط لوله، انتقال سالانه سه میلیون متر مکعب گاز از ماه اکتبر و ده میلیون متر مکعب از آغاز سال آینده امکان پذیر خواهد شد.

 اگرچه اوکراین به یک راه حل تکنیکی کارآمدتر برای افزایش حجم گاز وارداتی از اسلواکی تمایل دارد ولی اسلواکی به این موضوع تن نداده است زیرا بیم آن دارد که قراردادهای منعقد شده با شرکت روسی گازپروم را نقض کند.

رهبران اروپایی، اوکراینی و روس نیز قرار است همان روز دوشنبه برای بررسی اختلافات گازی میان روسیه و اوکراین و راه های پیشگیری از قطع گاز انتقالی روسیه به اوکراین گرد هم آیند.

کمیسیون اروپا روز چهارشنبه برقراری این نشست را بدون اشاره به زمان و مکان آن تایید کرد.

شرکت روسی گازپروم می گوید اوکراین 11میلیارد و 400 میلیون دلار به این شرکت بدهکار است.

روسیه یک سوم گاز مصرفی کشورهای اتحادیه اروپا را تامین می کند. بخشی از این گاز از اوکراین به دیگر نقاط اروپا انتقال می یابد.

انتهای پیام/
برچسب ها: اسلواکی ، اوکراین ، فروش ، گاز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.