سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

لزوم فراهم آوری امکانات برای گردشگران

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی بر لزوم فرآهم آوری امکانات رفاهی برای گردشگران گفت: ما برای مردمی که قصد دارند در طبیعت سپری کنند، امکاناتی فراهم نکرده ایم و حال از تهدیدهای محیط زیستی گلایه می کنیم.

غلامعلی حداد عادل در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: ارائه امکاناتی مناسب در زمینه جمع آوری زباله ها و حفظ محیط زیست اقداماتی به مراتب کم خرج تر از تبلیغات، عکاسی، فیلمبرداری و چاپ نشریات است.

وی ادامه داد: اما ما کارهای کم خرج را انجام نمی دهیم و در مقابل کارهای تشریفاتی زیاد شده است.

حداد عادل افزود: باید واقع بین بود، دلسوزی کرد و با پرهیز از کار نمایشی و در سایه تدبیر نسبت به فرهنگ سازی اقدام کرد که این همان شعار مدنظر مقام معظم رهبری در سال جاری یعنی "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخوردهای شدیدتر با افراد آلوده کننده محیط زیست افزود: این کارها فایده ای ندارد، در وهله نخست باید تبلیغ و تمرین حفاظت از محیط زیست را در دستور کار قرار داد.

وی ادامه داد: در مرحله بعد از تبلیغ و تمرین باید به سوی تدبیر رفت؛ اگر منطقه ای دارای بار جمعیت گردشگری 10 هزار نفری بود، مسئولان و مردم آن منطقه باید نسبت به مسائل زیست محیطی و آسیب های احتمالی از این ناحیه حساس شوند.

حداد عادل تصریح کرد: اگر در ازای تأمین نیازمندی های این گردشگران صرفا به حرف زدن و پلیس آوردن بپردازیم، فایده ای نخواهد داشت، اتخاذ تدابیر سخت گیرانه زمانی باید اجرایی شود که از قبل نسبت به تولید فرهنگ اقدام شده باشد./س


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.