سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین/

ارتقای کمی و کیفی مزارع به مبارزه با علف های هرز نیازمند است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بویین زهرا گفت: ارتقای کمی و کیفی مزارع به مبارزه به موقع با علفهای هرز در سطح اراضی نیازمند است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوبن؛

ˈمرتضی شعبان نژادˈ افزود: مبارزه با علف های هرز از عوامل مهم افزایش تولید و درآمد کشاورزان است.

وی اظهار کرد: علاوه بر مبارزه با علفهای هرز مزارع ،انتخاب ارقام جدید و مناسب بذر ، استفاده از بذور اصلاح شده، بوجاری و ضدعفونی بذور خود مصرفی و کشت مکانیزه از دیگر عوامل موثر در افزایش میزان تولید محصولات کشاورزی است.

به گفته این مسوول، رعایت زمان مناسب کشت تناوب نیز در افزایش تولید محصول مثمرثمر بوده و زارعین باید به این نکات توجه کنند.

شعبان نژاد یادآور شد: رشد علف های هرز در مزارع گندم و جو سبب کاهش عملکرد و کیفیت محصول می شود و در بعضی موارد خسارت ناشی از علف های هرز از خسارات آفات و بیماری ها بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری بیش از سه هزار هکتار از مزارع گندم، جو و کلزا این شهرستان علیه علفهای هرز مبارزه شیمیایی صورت گرفته است، گفت: از این میزان مزارع دو هزار هکتار گندم، جو وکلزا علیه علفهای هرز پهن برگ و یکهزار و 50 هکتار علیه علفهای هرز نازک برگ مبارزه انجام شده است.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان بویین زهرا، عملیات مبارزه شمیایی علیه علف های هرز در مزارع گندم ، جو و کلزا تحت پوشش را سطحی افزون بر 110 هزار و 500 هکتار مبارزه برآورد کرد که تا اوایل اردیبهشت ماه ادامه دارد.

وی در پایان علفهای هرز غالب منطقه را شامل پیچک، ماشک، پنیرک، سلمه تره، یولاف، تلخه و خاکشیر اعلام کرد./س

برچسب ها: ارتقای ، کمی ، کیفی ، مزارع ، علف هرز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.